Ekonomiassistent till BookBeat!

Ekonomiassistent till BookBeat!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse av att utvecklas inom företagsekonomi och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier, se hit! Vi söker nu BookBeats nya ekonomiassistent som ska stötta upp teamet i Stockholm. Är du strukturerad, lättlärd och motiverad att prova på nya saker, då är detta en perfekt tjänst för dig! Skicka in din ansökan redan idag, för att få möjligheten att utvecklas tillsammans med BookBeat!

OM TJÄNSTEN

BookBeat fortsätter att expandera till fler europeiska marknader och under de närmaste åren är deras mål att växa och bli en av de ledande ljudbokstjänsterna i Europa. För att lyckas med detta mål bygger de nu det bästa och mest nyfikna teamet på marknaden. Nu behöver BookBeat sin nästa ekonomiassistent som ska arbeta främst mot den svenska marknaden, men även övriga marknader BookBeat är etablerade.

Du kommer att jobba från deras kontor i Stockholm. Idag arbetar det 9 personer inom team finance där alla får plats att utvecklas och driva organisationen framåt.

Behovet är långsiktigt och passen är förlagda under vardagar. Rollen är flexibel och det finns möjlighet att arbeta både hemifrån och på kontoret. Dessutom finns möjligheten att arbeta mer under jul- och sommarledigheter.

Du erbjuds


* Ett utvecklande och meriterande jobb vid sidan av dina studier
* En möjlighet att jobba på ett spännande bolag i centrala Stockholm


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att arbeta med leverantörsreskontran och ta emot fakturor i systemet NetSuite, kontrollera och kontera dem. Du kommer även att boka bank och ha koll på betalningar i samma flöde.


VI SÖKER DIG SOM
- Student inom ekonomi (minst 1 år kvar på studierna)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skift då ditt arbete kommer skötas dagligen på båda språken
- Har stort intresse av att lära dig leverantörsreskontra

Det är meriterande om du:
- Har arbetat med financesystem som Netsuite
- Kan tala och skriva på svenska
- Förstår/kan finska eller tyska

Som person är du en "doer" och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du är noggrann, strukturerad och initiativtagande.



Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Deltid, ca 2-3 dagar i veckan
* Placering: Stockholm, med möjlighet att jobba remote


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024