Ekonomiassistent till Borås!

Ekonomiassistent till Borås!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Boråstapeter är Sveriges äldsta och mest välkända varumärke när det kommer till tapeter.

Företaget grundades år 1905 av Waldemar Andrén med visionen om att "alla svenskar ska ha råd att skapa ett vackrare hem med hjälp av tapet." Idag är Borås Tapeter marknadsledande i Norden och säljer tapeter över hela världen.

Varumärket Boråstapeter ingår i koncernen Embellence Group tillsammans med varumärkena Engblad & Co, Mr Perswall, Cole & Son, Wall & Decò och Pappelina. Hos WallVision är kunderna alltid i fokus och de arbetar för att alltid tillmötesgå och överträffa de förväntningar som finns. Boråstapeters ursprung och huvudkontor finns i Borås och tillsammans är vi ca 120 anställda.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kundreskontra och leverantörsreskontra. I rollen kommer du även att hantera fakturor som kommer in automatiskt, dessa behöver få attest och bli betalda. Ibland kan du även behöva skicka ut påminnelser till kunder. Ditt jobb är att se till så att flödet blir korrekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundreskontra samt leverantörsreskontra
- Faktura hantering


Omfattning: 50% i Juni och 80% i Juli med chans till att jobba extra i höst!

Start: Efter överenskommelse

Placering: Borås

Din profil

Boråstapeter söker dig som är på första året på din ekonomikandidat och flytande i svenska i tal och skrift. Har du jobbat i en liknande roll tidigare är det meriterande men inte ett krav. Vidare söker dem en trevlig person som passar in i ett härligt team. Du arbetar även strukturerat och är självgående i din roll då du kommer att arbeta självständigt under semestern.

Om oss

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 070-767 31 65 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024