Ekonomiassistent till branschorganisation!

Ekonomiassistent till branschorganisation!

Arbetsbeskrivning

För en av våra kunders räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett långsiktigt konsultuppdrag på deltid. Vi söker dig med pågående studier inom ekonomi samt rätt personliga egenskaper. Är det dig vi söker? Tveka inte på att skicka in en ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en större branschorganisation som representerar några av Sveriges främsta hantverkare, återförsäljare samt leverantörer där de verkar rikstäckande inom bland information, forskning samt teknisk- och juridisk rådgivning. För vår kunds räkning söker vi nu en studerande ekonomiassistent på deltid för att stötta kontorets ekonomiansvariga med löpande bokföring och fakturering. Deras huvudkontor ligger beläget i stora sekelskiftslokaler mitt på Södermalm där du förväntas genomföra allt arbete på plats.

Vi söker dig som kan börja arbeta i mitten/slutet av maj där du framöver kommer att arbeta cirka 2-3 dagar i veckan hos vår kund. Förutsatt att intresset finns kommer det även finnas möjlighet att arbeta mer under till exempel sommar, jul, påsk och liknande då ordinarie personal är på semester. Vidare önskar vi att du ser långsiktigt på uppdraget och har möjlighet att arbeta under hela din studietid.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och långsiktigt extrajobb att kombinera med dina studier
- Breddad kompetens inom redovisning
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring, ekonomiadministration och fakturering för tre olika bolag
* Registervård, det vill säga arbete i kunddatabasen


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på kandidat- eller masternivå och har minst 2 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av administration
- Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är starkt meriterande om du har:
- Praktisk erfarenhet av bokföring och eller fakturering, gärna på ett större bolag
- En redovisningsinriktning på dina studier

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann, metodisk och systematisk
- Ansvarstagande och proaktiv
- Självgående och en förmåga att ta ägandeskap för sitt egna arbete
- Kommunikativ och initiativtagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta mer vilket bolag annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2024
  • Ansök senast: 11 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024