Ekonomiassistent till Brims kontor på Tegnérgatan!

Arbetsbeskrivning

Är du relativt nyutexaminerad i din roll som ekonom och har ett stort intresse av att ytterligare utöva de teoretiska bokföringsreglerna som du förvärvat i skolan? På Brim får du möjlighet att utvecklas i din roll samtidigt som du får chansen att arbeta på ett framgångsrikt kontor med en stark personlig prägel. Är du ihärdig, gillar siffror och har kunskap i Excel kan detta mycket väl vara tjänsten för dig. Vänta inte med din ansökan utan sök omgående eftersom vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Brims räkning en ekonomiassistent. Brim är en registrerad försäkringsförmedlare och placerar affärer på den svenska såväl som på de internationella försäkrings- och återförsäkringsmarknaderna. ?Bolaget är en del av Arthur J. Gallagher & Co (AJG). Nyligen förvärvade koncernen sakförsäkringsförmedlaren Nordic Försäkring & Riskhantering AB med säte i Göteborg och Växjö.

I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta på Brims kontor som ligger på Tegnérgatan i Stockholm där det idag arbetar ca 25 medarbetare. Du kommer ingå i avdelningen ekonomi/admin och teamet består idag av 4 personer som ser fram emot att få välkomna dig till deras harmoniska och trivsamma kontor!

Detta är ett konsultuppdrag på heltid och rekryteringsprocessen sker genom Academic Work. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på 6 månader och därefter finns eventuellt chans till förlängning. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Granska reseräkningar


* Arbeta med löpande bokföringsarbete
* Löpande avstämningar av bankkonton och kundreskontra
* Göra banköverföringar
* Ansvara för månatlig avstämning och inrapportering av balansräkningen


VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant utbildning inom ekonomi från högskola eller universitet


* Är en van användare av Excel
* Har någon form av arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Exempelvis har du som söker arbetat deltid som ekonomiassistent parallellt med dina studier.
* Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, eftersom koncernspråket är engelska.


Det är meriterande om du som söker har arbetat i Hogia sen tidigare, men det är absolut inget krav för tjänsten.

För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du mycket strukturerad och noggrann vilket innebär att du som söker har en förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din personlighet präglas av att du arbetar proaktivt och självständigt, har en stor vilja och drivkraft att lära dig mer inom ekonomiområdet och trivs med att tillhöra ett sammansvetsat team.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 6 månader och därefter finns eventuellt chans till förlängning
* Placering: Stockholms city
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Brim är en del av Arthur J. Gallagher & Co (AJG). Sedan 2016 är AJG ett Fortune 500-bolag i USA.

Brim erbjuder direkt- och återförsäkring för bygg och fastighetssektorn, exportindustrin samt bank och finanssektorn. Brim placerar affärer på den svenska såväl som på de internationella försäkrings- och återförsäkringsmarknaderna. Brim är en registrerad försäkringsförmedlare som lyder under Finansinspektionens tillsyn och verksamheten är reglerad i lag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, 6 månader därefter finns eventuellt chans till förlängning. Kontorstider
  • Publicerat: 13 mars 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024