OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet inom reskontra.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ha hand om kund- och leverantörreskontra med löpande redovisning, kontering och fakturahantering, in- och utbetalningar, påminnelsehantering, avstämningar samt kontakt med kunder och leverantörer. Du kommer även vara behjälplig med andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på deras ekonomiavdelning och bistå ekonomichefen på plats.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag, vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund.
Kunden är ett av Europas ledande bolag inom byggmaterial och sitter i trevliga lokaler i Hägersten, Västberga. Uppdraget är med start omgående, eller enligt överenskommelse, och förväntas pågå under 6 månader med chans till förlängning eller övertag till kund.
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.
Vem är du?
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av reskontraarbete, såväl kund- som leverantörsreskontra, men som framförallt har ett stort intresse för detta område och en personlighet som fungerar med teamet på plats. Viktigt är att du ser långsiktigt på ditt arbete och har en vilja att utvecklas. På sikt finns det goda chanser för rätt person att få mer ansvar.
Vidare ser vi att du är en prestigelös och noggrann, strukturerad person med sinne för ordning och reda. Vi lägger även stor vikt vid din initiativtagande och drivna, sociala och kommunikativa sida och värderar din positiva inställning till att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare har du god kunskap inom Officepaketet, främst Excel, och har du dessutom erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics AX är det mycket meriterande. Krav är att du är flytande i det Svenska och Engelska språket i både tal och skrift.
Område
Stockholm
Stockholms län
Anställning
Visstid Heltid
Kontakt
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Paus på Sophie.paus@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52