Ekonomiassistent till ett lagringsföretag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

<p>Just Arrived söker på uppdrag av vår kund i Göteborg en lösningsorienterad ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning. Uppdraget kommer vara på 12 månader och du kommer vara anställd som konsult hos Just Arrived. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta under dagtid med möjlighet till flextid. Efter kontraktet har tagit slut finns det goda möjligheter till förlängning på företaget. Vår kund är ett lagringsföretag som bland annat hanterar farliga ämnen och kemikalier. Företagets kontor ligger till vid Göteborgs hamn men har även lokaler i andra städer runt om i Sverige. Då detta är ett 12 månaders konsultuppdrag innebär det att du kommer att anställas av Just Arrived och kommer sedan arbeta som konsult hos vår kund. <a href="https://app.justarrived.se/guide/section/3/att-jobba-i-sverige/article/41/att_jobba_som_konsult_hos_ett_bemanningsf%C3%B6retag">Läs mer om vad det innebär att arbeta som konsult här</a>.</p>

<p><strong>Arbetsuppgifter</strong><br />
Som ekonomiassistent kommer du främst att stötta teamet med ett flertal arbetsuppgifter inom ekonomi. Du utför mycket av ditt arbete i affärssystemet Navision och faktureringen sköts via programmet ExFlow. Du kommer i tjänsten vara verksam i en internationell miljö och ha kontakt med flera olika personer inom bolaget. Som ekonomiassistent kommer du arbeta i ett arbetslag bestående av fyra rutinerade kollegor som även kommer kunna fungera som mentorer för dig. Du kommer även att rapportera direkt till ekonomichefen på avdelningen.</p>

<p>Tjänsten som ekonomiassistent kommer kunna anpassas efter hur du är som person och kommer bland annat att innehålla:</p>

<ul>
<li>Kund- och leverantörsreskontra</li>
<li>Påminnelser till kunder</li>
<li>Underlag till cash flow</li>
<li>Kontinuerlig kostnadsuppföljning</li>
<li>Avstämningar i samband med månadsbokslut och årsbokslut</li>
<li>Delaktighet i att ta fram underlag till såväl budget som prognoser</li>
<li>Delaktig i utvecklingen av processen som berör order mot faktura</li>
</ul>

<p><strong>Vem söker vi?</strong><br />
Vi söker dig som har både goda förmågor att prioritera dina arbetsuppgifter och skapa en tydlig struktur, då du kommer arbeta med flera olika arbetsuppgifter. Du ska gärna motiveras av att se lösningar framför problem, ha en god analytisk förmåga och är inte rädd för nya utmaningar. Det är viktigt att du är snabblärd och kontaktsökande, då du kommer ha kontinuerlig kontakt med både leverantörer och ha ett nära samarbete med dina kollegor.</p>

<p><strong>Krav:</strong></p>
<ul>
<li>Hanterar svenska språket i både tal och skrift</li>
<li>Bra språkkunskaper i engelska när det gäller både tal och skrift</li>
<li>Erfarenhet av att arbeta i excel</li>
<li>1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter</li>
</ul>

<p><strong>Meriterande är:</strong></p>
<ul>
<li>Utbildning inom ekonomi</li>
<li>Arbetat i Navision</li>
<li>Har arbetat i en internationell miljö</li>
</ul>

<p>Om du tycker att detta verkar vara en tjänst som faller dig i smaken och som du tror passar dig. Tveka då inte att söka tjänsten redan idag då rekryteringen och intervjuerna sker löpande.</p>

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Just Arrived 0138
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön.
  • Din första arbetsdag kommer vara 2018-10-01. Din första arbetsdag kommer vara 2018-10-01.
  • Publicerat: 3 september 2018

Besöksadress

Strömfallsvägen 6, 13549, Tyresö
None

Postadress

Strömfallsvägen 6
0138, 13549

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024