Ekonomiassistent till expansiva Mima Terminal!

Ekonomiassistent till expansiva Mima Terminal!

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med Mima Terminal söker vi nu efter en Ekonomiassistent till huvudkontoret i Göteborg. Rollen lämpar sig för dig med erfarenhet inom leverantör-och kundreskontra och som söker efter en snabbfotad arbetsplats med korta beslutsvägar. Mima Terminal är i en expansiv fas och erbjuder dig en roll där du är med och påverkar deras digitaliseringsresa samt har goda möjligheter att komma med egna initiativ och förbättringsförslag kring rutiner och processer.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Ekonomiassistent kommer du i första hand arbeta med det löpande redovisningsarbetet, vilket inkluderar bokföring, leverantörs-och kundreskontra samt momsredovisning. Ekonomiavdelningen består idag av två personer, CFO och en Redovisningsekonom, där du utöver det löpande arbetet även är involverad i årsredovisningen och rapporteringen.

Vi arbetar för tillfället med digitalisering av våra rutiner och processer där du kommer få chansen att påverka och komma med eventuella förbättringsförslag och initiativ. Vi är ett litet men kraftigt växande bolag där det finns väldigt stora möjligheter att anpassa tjänsten för att dra nytta av just dina intressen och förutsättningar på sikt. I tät dialog med närmsta chef kommer du växa inom ett bolag där vi värdesätter din utveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leverantörs- och kundreskontra
* In- och utbetalningar
* Delaktig i bokslut
* Löpande bokföring
* Kontoavstämningar och rapportering av moms


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet i en roll med motsvarande arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Microsoft Excel
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Kunskaper i bokföringssystemet Pyramid

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Övrig information


* Arbetstider: 08:00-17:00
* Lön & förmåner: Fast månadslön och kollektivavtal med generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension och semester.


Rekryteringsprocessen


* Steg 1: Tester via vår samarbetspartner Assessio
* Steg 2: Telefonavstämning med Academic Work
* Steg 3: Intervju med Academic Work
* Steg 4: Intervju med Mima Terminal
* Steg 5: Referenstagning Academic Work
* Steg 6: Säkerhetsprövning, alkohol och drogtest
* Steg 7: Avtalsskrivning


OBS! Som sökande till tjänsten kan du behöva genomgå en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mima Terminal är ett modernt företag med lång samlad erfarenhet inom logistik och terminalverksamhet. För oss står alltid kundens behov i fokus och att snabbt kunna vara på plats när och där vi behövs. Tack vare vårt strategiska läge i Göteborgs Hamn kan vi effektivt erbjuda tjänster både ombord på̊ fartyg, terminal eller hos kund. Vi har kapacitet, kompetens och engagemang oavsett uppdrag.

Vi är totalt 100 personer i koncernen och arbetar ständigt för att utveckla och expandera vår verksamhet. Vi har idag starka samarbeten med bland annat Göteborgs Hamn, Logent och APM Terminals. Läs gärna mer om oss på vår hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024