Ekonomiassistent till Eyeworks

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Eyeworks är ett av de ledande produktionsbolagen i landet. Som en del av Eyeworks International är företaget också det tredje största oberoende produktionsbolaget i världen. Eyeworks finns representerat i 17 länder på fyra kontinenter och producerar populära tv program inom underhållning och fakta samt drama för både bio och tv. I Sverige finns Eyeworks representerade i Stockholm och Göteborg med tre egna studios förlagda i Göteborg. Eyeworks producerar både för SVT, för alla de kommersiella tv-kanalerna samt bio. Eyeworks är stolt producent bakom produktioner som Sune-filmerna, Postkodmiljonären, Elle galan, Jills veranda, Bingolotto och dramaserien Maria Wern.

Om jobbet
Till sitt kontor på Riddarholmen söker nu Eyeworks en Ekonomiassistent som ska arbeta med kund- och leverantörsreskontra, lättare redovisning samt konto- och projektavstämningar. I rollen kommer du även att arbeta med löner och diverse administrativa uppgifter.
Möjligheter
Det här är en tjänst för dig som gillar att ta stort ansvar i en spännande miljö. Eyeworks är ett företag med kreativa och trevliga människor där utveckling och flexibilitet står i fokus. Eyeworks erbjuder dig en stor frihet att vara med och strukturera och skapa effektiva arbetsrutiner.
Krav
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och som trivs när du får ta ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska ha arbetat i motsvarande roll tidigare och motiveras av de utmaningar och ansvar som tjänsten medför. En förutsättning för att lyckas i tjänsten är att du är ansvarstagande, tar initiativ och driver ditt eget arbete. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism så stor vikt kommer att läggas vid din personlighet.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent på Eyeworks måste du ha skinn på näsan och våga ta för dig. Du ska vara en noggrann, prestigelös självgående person som ser till att slutföra dina uppgifter i tid. Rollen är väldigt flexibel och därför måste du kunna strukturera och prioritera ditt arbete. Du är en problemlösare och drivs av utmaningar och tycker om när det händer saker. Du är en social person som tycker om att arbeta med människor.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid förlagt under kontorstider. Tillträde sker i början av september.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på telefon 08-684 25 230.
Vi ser fram emot din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 juni 2014

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024