Ekonomiassistent till framgångsrikt företag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som gillar fart och fläkt och har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra Om kunden: Vår kund grundades 2004 med målet att kunna tillgodose kunders alla behov av IT- relaterade varor och tjänster genom att vara flexibla och kunna anpassa sig efter varje kunds behov. De fungerar som återförsäljare inom IT- branschen där de blandar fördelarna från den traditionella återförsäljarsidan med fördelarna från e-handel/postorder. Bland kunderna finns allt från småföretag som får heltäckande stöd inom IT, till myndigheter och stora koncerner som köper volymprodukter. Sedan starten har företaget vuxit framgångsrikt och har både vunnit utmärkelser för sitt goda arbete inom branschen samt haft god lönsamhet. Det är alltid högt i tak vilket medför en mycket kreativ miljö att arbeta i. De befinner sig nu i ett expansivt skede och behöver nu förstärkning på ekonomiavdelning med en ekonomiassistent. Arbetsuppgifter och omfattning: Som ekonomiassistent kommer ditt främsta ansvar vara att sköta kundreskontra och ju mer du lär dig desto större ansvar och utmaningar kommer du att få inom ekonomi. Omfattning: Heltid, start omgående Skallkrav: - Du ska vara gymnasiekonom eller KY-utbildad ekonomiassistent - Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Du talar svenska och engelska obehindrat Meriterande: - Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av Dynamics NAV Övrigt: Vår kund är ett företag under kraftig tillväxt och för rätt person erbjuds ett omväxlande arbete i en platt och dynamiskt organisation där alla anställda är med och påverkar företagets utveckling och inriktning. De erbjuder individuell lönesättning, avtalsenlig pensionsförsäkring, individuellt friskvårdsprogram och kontinuerlig företagsutbildning. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är självgående och inte rädd för att ta för dig. Som person är du noggrann och tycker om ordning och reda. Du är glad och positiv, trivs med att arbeta i grupp och inte rädd för att ta nya kontakter. Då tempot stundtals är mycket högt ska du trivas i en miljö där det är mycket fart och fläkt. Du får gärna ha intresse av försäljning och IT. Arbetstider och anställningsform: Kontorstider Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag. Kommun: Solna stad Tillträde: Omgående Ett tips är att skicka in din ansökan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansökan senast: 2010-10-29 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Karin Adin, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 oktober 2010
  • Ansök senast: 29 oktober 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024