OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent och intresserad av en ny utmaning? Vi söker just nu efter en ekonomiassistent som vill hjälpa Fristads AB under en föräldraledighet, ett långt uppdrag med start i början på maj. Du kommer att få utvecklas på en stor koncern, Hultafors Group, med härliga kollegor!
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Du kommer att arbeta tillsammans i ett mindre team. Du kommer att arbeta mot kundreskontran och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara;
- hantering och bokning av inkommande betalningar
- inkassohantering och kreditlimitar
- support mot verksamheten
- delaktighet i bokslutsarbete, månadsbokslut såsom årsbokslut
- kontinuerliga förbättrings- och utvecklingsprojekt
Vidare kommer du att vara med i ett större projekt, nämligen byte av affärssystem då bolaget kommer att gå över från SAP och Navision till M3. Du kommer också att arbeta över Sveriges gränser och till en början fokusera på Tyskland och Danmark.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du ha arbetat i ett par år som ekonomiassistent. Kanske har du examen från eftergymnasial utbildning, men det är inget krav. Du bör ha arbetat i ett större affärssystem och har du dessutom erfarenhet från SAP eller M3 är det meriterande. Eftersom du kommer att arbeta mot andra länder skall du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska.
För att trivas i rollen skall du motiveras av att arbeta tillsammans i ett team. Vidare ser vi gärna att du som ekonom är noggrann och driven då bolaget ständigt arbetar med förbättringsprojekt. Du kommer hamna i en grupp där det är öppet i tak och en härlig arbetsmiljö!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Konsultuppdrag på heltid med start maj, uppdraget beräknas pågå ett år.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Madeleine Falkenby, konsultchef, madeleine.falkenby@randstad.se
Om företaget
Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus samt med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort.
Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på www.fristads.com Hultafors Group har mer än 1600 anställda och omsättningen uppgick 2020 till 4,7 miljarder SEK. www.hultaforsgroup.com
Fristads är en av marknadsledarna inom yrkeskläder i Norden samt hållbarhet och miljö i branschen. Vår företagskultur sammanfattar vi med orden Togetherness, Passion, Simplicity, Performance och som medarbetare är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt. Vi hoppas därför att denna värdegrund stämmer väl med dig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044