Ekonomiassistent till Gällö Skog

Arbetsbeskrivning

Gällö Skog är ett ungt och flexibelt företag med lång samlad erfarenhet. Kännetecknande för vår personal är hög lokalkännedom, trygghet och noggrannhet. Vi sätter skogsägaren i centrum och verkar för en nära och personlig helhetslösning som gör skogsägandet till en tillgång nu och i framtiden. Vårt huvudkontor finns på sågen i Gällö och våra lokalkontor i Matfors, Ånge, Hammarstrand, Hammerdal, Stugun, Östersund och Sveg. Vi verkar främst i Jämtland, Härjedalen, Hälsningland och Medelpad. Vi ingår i sågverkskoncernen (Gällö Timber) där vi ser det naturligt att med en rörelse inom och mellan våra olika verksamhetsgrenar och därigenom verkar för en personlig utveckling. Koncernen har ca 115 anställda och omsatte närmare 900 MSEK under 2016.

Beskrivning:
Gällö Skog expanderar i snabb fart och det i kombination med att en föräldraledighet väntar för en av våra medarbetare på ekonomiavdelningen gör att vi nu behöver utöka teamet med en ekonomiassistent. Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter som tillkommer en ekonomiassistent. Du har hand om löpande bokföring, registrering i leverantörs- och kund resekontra, in- och utbetalningar, fakturering samt avstämningar. Du kommer att arbeta med redovisningen av råvaruaffärer, ha många interna och externa kontakter och vara något av spindeln i nätet i organisationen. Du kommer att vara stationerad vid sågen i Gällö.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning från gymnasiet eller likande. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekonomiarbete. Kunskap i Excel och ekonomiprogrammet Visma är önskvärt men inget krav. Du ska kunna tala och skriva svenska obehindrat.

Vi söker dig som är:


• Noggrann och strukturerad
• Tycker om att ge god service
• Uppskattar att ta ett stort eget ansvar och samtidigt vara del av ett team
• Positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Anställningsform:
Vikariat med möjlighet till förlängning

Sysselsättningsgrad:
Heltid, Måndag till fredag (8-17)

Arbetstid och lön:
Dagtid/Individuell lönesättning

Övrig information:
Ansökan till tjänsten görs med ett CV samt personligt brev på www.kornboden.se

Sista dag för ansökan är 2017-04-23. Urval sker löpande så ansök redan idag!

Sökord: ekonomi, löpande bokföring, redovisning, leverantör- och kundresekontra, in- och utbetalningar, fakturering, avstämming

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024