Ekonomiassistent till Guy Carpenter

Arbetsbeskrivning

Är du en proaktiv person med stort eget driv och hög integritet? Är du dessutom strukturerad och noggrann samt har förmågan och viljan att ta eget ansvar i ditt arbete? Då kan du vara den ekonomiassistent Guy Carpenter söker.

Guy Carpenter & Company AB utformar och levererar strategier, lösningar och service inom återförsäkring. Våra kunder är försäkringsbolag på den Nordiska marknaden och i Baltikum. Som den ledande återförsäkringsmäklaren i detta geografiska område stöder vi våra kunders affärsstrategier och finansiella mål med moderna verktyg på återförsäkringsmarknaden. Vårt nordiska kontor ligger på Norrmalm i Stockholm och här tjänstgör ca 30 personer. Guy Carpenter & Company LLC har över 2,000 anställda och kunder i över 100 länder. Bolaget ingår i Marsh & McLennan Companies, den globala ledaren inom risk- och försäkringsservice. 

Arbetsuppgifter
Arbetet som ekonomiassistent på Guy Carpenter innefattar bl a: 

* Fakturahantering- / kontering, löpande bokföring och diverse avstämningar
* Bankkontakter inkl betalningar och kontoavstämningar
* Att vara behjälplig vid intern och extern rapportering samt skatte- och deklarationsärenden
* Diverse HR administrativa uppgifter
* Diverse kontorsadministration, bl a frågor kring IT och inventarier, leverantörs- och hyresavtal, försäkringar och arkivering 

På sikt förväntas tjänsten även inkludera arbetsuppgifter på avdelningen Client Support Services som arbetar uteslutande med företagets klientreskontra(avräkning av premie- och skadebetalningar). 

För rätt person finns stora möjligheter till utökade arbetsuppgifter och ansvarsområden. Därmed erbjuder vi dig som är en driven och ansvarstagande person utmaningar och spännande utvecklingsmöjligheter på både kort och lång sikt. 

Kunskap och erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom alternativt har motsvarande utbildning. Vidare önskar vi att du har minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet, möjligtvis från leverantörsreskontra eller löpande bokföring/redovisning. 

Vi söker dig som behärskar både svenska och engelska obehindrat. Koncernspråket är engelska och arbetet innebär en mängd internationella kontakter. Du är en van användare av MS Officepaketet med mycket goda kunskaper i excel. 

Personprofil
Vi söker dig som är en engagerad och mycket noggrann person, med hög integritet och stark ansvarskänsla. Vidare är du proaktiv med stort eget driv och god prioriteringsförmåga. 

Du är nyfiken och förändringsbenägen, har en snabb inlärningsförmåga och tar själv ansvar för din utveckling. För att vara framgångsrik i detta arbete tror vi att du har förmågan att strukturera och organisera dina arbetsuppgifter väl. Du ska ha förmågan och intresset av att fördjupa dig i ditt arbete, samt viljan att förstå hela det ekonomiska flödet på Guy Carpenter.

I denna funktion samarbetar du med både interna och externa kontakter, varför god samarbets- och kommunikationsförmåga är av stor vikt. Vi söker dig som är diplomatisk och har förmågan att föra fram dina synpunkter på ett smidigt sätt.

Vi tror även att du är en flexibel person som gärna arbetar projekt- och uppgiftsorienterat. Det är viktigt att du fäster stor vikt vid att leverera god kvalité och resultat i rätt tid. Du trivs med att arbeta hårt och intensivt under vissa perioder när arbetet kräver det.

Anställning
Tjänsten avser heltid med en inledande provanställning på 6 månader.

Information och ansökan
Guy Carpenter samarbetar i denna rekrytering med First Reserve. För mer information kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Pouneh Sahlin på tfn: 08-705 80 65 eller Johanna Östberg på tfn: 08-705 80 61.

En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionshinder eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan

Vi kommer att intervjua kandidater löpande och därmed uppmanar vi dig som är intresserad och har relevanta kvalifikationer för denna tjänst att ansöka omgående.


 Välkommen med din ansökan!

 

 

Sökord: kontorsadministration ekonomiassistent redovisning löpande redovisning bokföring ekonomisk bokföring fakturahantering fakturor kontering ekonomi outsourcing redovisningsassistent assistent redovisningsadministratör Guy Carpenter försäkring försäkringsekonomi  internationellt hradministration

Kontaktpersoner på detta företaget

Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Johanna Östberg
+46 0702701167
Pouneh Sahlin
08-705 80 65
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Sandra Hedenmark
08-705 80 66, 070-673 62 90
Jessica Colbro Holm
+46 08-7058061, +46 0702798325
Robert Persson
08 705 80 65, 070 170 70 68
Sofia Jonsson
+46 702790511

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024