Ekonomiassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Just nu söker vi en driven ekonomiassistent för ett längre heltidsuppdrag! Vår kund är ett stort internationellt företag inom logistikbranschen. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter i ett härligt team. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
Du kommer framförallt att hantera leverantörreskontra, men även hjälpa till med övriga uppgifter på avdelningen.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

• Sortera och arkivera leverantörsfakturor i pappersformat
• Kontrollera att debiterat belopp är korrekt
• Göra anspråk på fakturan mot leverantör om den är felaktig
• Stansa/lägga in fakturan i vårt speditionssystem
• Hantera redogörelser i samarbete med ekonomiavdelningen


Din bakgrund
Du har en utbildning inom ekonomi eller liknande och det är meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vidare har du mycket god systemvana och erfarenhet av arbete i MS Office sedan tidigare. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.



Personliga egenskaper
Din prestigelöshet, flexibilitet och lyhördhet gör att du ser det som en självklarhet att vara behjälplig med andra uppgifter på avdelningen. Vidare söker vi en person som är noggrann, ansvarstagande och strukturerad, det är också viktigt att du kan planera ditt arbete för att kunna möta deadlines. Utöver detta är du duktig med siffror och mån om att alltid göra ett bra arbete. Slutligen är du social och har en god samarbetsförmåga.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/ Göteborg

Tillträdesdag
Omgående. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024