Ekonomiassistent till internationellt bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du nyutexaminerad ekonom och vill arbeta på ett internationellt företag i Solna?
Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

SJR söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på
leverantörsreskontra. Du kommer attarbeta påett väletablerat och
internationellt konsultbolag med kontor i Solna, där du kommer att ingå i en
grupp om 11 personer. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till
förlängningeller överrekrytering till kund.

Tjänstebeskrivning?
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
-Leverantörsreskontra
- Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
- Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
- Granskningar av fakturor
- Återrapportering
- Påminnelser och inkasso
- Avstämningar
- Månadsbokslut

För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande
uppgifter på en ekonomiavdelning. Du är en van amvändare av Excel och det är
meriterande omdu harerfarenhet av att arbeta i Visma XP. Du
kommunicerar väl påsvenska som engelska både i tal och skrift.
Som person är du noggrann,strukturerad och ansvarstagande. Du är hängiven
i ditt arbete och ger det lilla extra.Du har en mycket
god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt
arbete.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår 6 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel,076-647 16 45.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 januari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024