Ekonomiassistent till internationellt bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbete inom kundreskontra, en internationell miljö, ett dynamiskt och föränderligt företag och ett härligt och glatt team – kan detta vara intressant för dig? Då vill vi gärna stjäla någon minut av dig för att läsa vidare!

Om tjänsten
SW söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta i det löpande dagliga arbetet med kundreskontra. Dina uppgifter kommer bland annat att innefatta

Kundfakturering
Påminnelsehantering och räntefakturering
Kundutbetalningar
Hantering av autogiro
Bank- och kontoavstämningar
Registrering av manuella inbetalningar
Samt andra vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

I tjänsten ingår att löpande ha kontakt med kunder via telefon och e-post, vilket fordrar att du är en serviceinriktad person som gillar att ha kontakt med människor

Vår kund är en internationell aktör inom billeasing till företagskunder. och sitter i ljusa och luftiga lokaler i Solna.

Lämplig bakgrund
För att du ska kunna växa in i och trivas i rollen, tror vi att du har 2-3 års erfarenhet av arbete med löpande redovisning, gärna inom kundreskontra. Det är meriterande om du även har någon form av ekonomisk utbildning, men detta är inget krav. Det viktiga är att du har god förståelse och god rutin gällande det ekonomiska flödet.

Som person är du orädd, driven, noggrann och har en hög känsla för service. Du trivs med att upprätthålla goda sociala kontakter, så väl som att du ser att det är av yttersta vikt att siffrorna stämmer i slutänden.

Då kunden är ett internationellt bolag är det viktigt att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är en fördel om du har arbetat i ekonomisystemet NAV tidigare, men detta är inget krav – så länge du har en god allmän systemvana och inte är rädd för att lära dig nya system.

Kunden befinner sig just nu i en fas av omstrukturering och nya rutiner, så det är viktigt att du trivs med att ha en rörlig och föränderlig miljö runt dig. Du kommer att tillhöra ett team om sju personer, där gemenskap, glädje och sammanhållning står högt på agendan. Du ser det som självklart att i största möjliga mån rycka in och hjälpa kollegor som behöver en extra hand. Då ditt skrivbord tidvis kan vara ganska välfyllt är det viktigt att du själv kan avgöra när du behöver ge lite extra, och när du har det lite lugnare och kan ta igen detta.

Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med startomgående och som pågår i 1 år. För rätt person finns chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 08-407 55 57.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 16 juni 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024