Ekonomiassistent till internationellt företag i city

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vår kund som finns representerade i flera länder önskar nu hitta sin nästa medarbetare. Man söker nu en ekonomiassistent till kontoret i centrala Stockholm. Tjänsten önskas tillsättas i mitten av augusti. Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning hos kund.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.


Arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent kommer dina främsta uppgift vara att assistera ekonomichefen, i huvudsak med kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, kontoavstämningar, månads- och årsbokslut, rapportering etc. Därutöver kommer du att sköta det administrativa på kontoret på cirka 5-10 %, vilket innebär beställningar och inköp av kaffe, te och kontorsmaterial samt övriga kontorssysslor.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande redovisning
- Kontoavstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Rapportering
- Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kaffe/te, inköp av kontorsmaterial, ansvar för posthantering mm.


Din bakgrund:

Du som söker bör vara minst gymnasieekonom med erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du bör ha goda egenskaper i bokföring, fakturering och erfarenhet av arbete inom service. Vidare har du goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Du ska även behärska Office-paketet.

Som person är du lyhörd och kommunikativ med god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt och effektivt med fokus på service, samarbete och noggrannhet.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVANZERA BEMANNING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 juli 2016

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024