Ekonomiassistent till internationellt speditionsföretag

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, ekonomi och problemlösning? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!

Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som ekonomiassistent ingår du i ett team men arbetar självständigt med leverantörsreskontra för bolagets leverantörer i Danmark. I dina arbetsuppgifter ingår kontakter både externt och internt såväl på svenska som engelska. Vidare kan du även komma att få vara dina kollegor behjälpliga med kundreskontra.

Du kommer att arbeta som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag i Göteborg. Uppdraget är med start 1 december 2013 och pågår fram till 31 maj 2014, ev. kan det finnas möjlighet till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.

Vem trivs här?
Du som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst några månaders arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra, kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Har du dessutom goda kunskaper i SAP, samt behärskar engelska i både tal och skrift, så är detta uppdraget för dig!

Du som är positiv, noggrann och snabblärd samt tycker om att arbeta i ett högt tempo kommer att trivas utmärkt på din nya arbetsplats. Trivs du dessutom med att arbeta team, med ett stort eget ansvar så kommer du känna att du utvecklas och tar nya kliv!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 5 november 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024