EKONOMIASSISTENT TILL INTERNATIONELLT SVENSKSTARTAT MODEFÖRETAG!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi? Vill du vara en del av en internationell organisation och ett kontor som präglas av en positiv stämning? Här får du möjligheten att bygga upp din kompetens och dela med dig av din kunskap inom ekonomi! Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomiassistent inom bokföring och redovisning till vår kund som är verksam inom modebranschen.

Ekonomiavdelningen ansvarar över att säkerställa att organisationen hanterar alla finansiella transaktioner etc. enligt de regelverk som omfattas i hela världen. Och nu behöver man nya kollegor till teamet. Vår kund har butiker över hela världen och här kommer du till en organisation med tydliga värderingar och en föränderlig miljö. Kontoret präglas av en positiv stämning och du kommer att vara stationerad på deras kontor i Marievik, Liljeholmen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig under 6 månader, och därefter finns det möjligheter till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att få en introduktion av organisationen och dina arbetsuppgifter för att skapa dig bästa möjliga förutsättningar. Därefter kommer du att med tiden ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter.

Du kommer bland annat att arbeta med:


* Fakturahantering och kontoavstämningar
* Skapa offerter
* Stötta leverantörer samt andra funktioner inom organisationen
* Att följa upp butikerna och ta dialogen gällande de dagliga rapporterna
* Sammanställa månads- och års rapporter av olika slag


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom ekonomi


* Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift, då kommunikationen sker på båda språken
* Har goda kunskaper i Excel


Som person är du service-minded, har en god social förmåga och är kommunikativ då du kommer att ha många interna kontaktytor. Vidare ser vi att du har en analytisk förmåga, då tempot varierar mellan högt och lågt ser vi att du är flexibel och snabblärd. För att trivas i rollen ser vi även att du är optimistisk, ambitiös och har ett driv utöver det vanliga. Givetvis har du en god samarbetsförmåga och är en team-player.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Liljeholmen, Marievik


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett stort internationellt modeföretag med butiker över hela världen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, 40 h/v Kontorstider
  • Publicerat: 11 augusti 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024