Ekonomiassistent till Intertek!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som Ekonomiassistent på ett globalt verksamt företag? Då har vi jobbet för dig!

Tjänsten innebär att du är en del av vår ekonomiavdelning som består av 6 personer. Huvudsakliga arbetsuppgifter är Kundreskontra och Leverantörsreskontra. Koncernspråk är engelska. Vi använder oss av ekonomisystemet IFS.

Vi är mitt inne i ett arbete med att automatisera och elektronifiera alla våra rutiner och processer varför vi gärna ser att du kan hjälpa oss genom att dela med dig av dina tidigare arbetslivserfarenheter och komma med ideér och tips på hur vi kan göra saker bättre.

Ansvarsområden
? Kundreskontra med fakturering, bokning av inbetalningar och indrivning.
? Leverantörsreskontra med kontering av leverantörsfakturor, uppföljning av attester, förberedelse av betalningsfil till banken.
? Ansvarig för månatliga avstämningar av fodringar och skulder gentemot andra Intertek bolag inom koncernen.
? Behjälplig med löpande redovisning.
? Behjälplig med bokslut.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är initiativtagande, flexibel och serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt och besitter även en god samarbetsförmåga.
Tidigare erfarenhet och utbildning

Du har genomfört gymnasium med ekonomi-inriktning eller en liknande utbildning. Du har jobbat i en liknande roll som Ekonomiassistent i minst 3 år. Du har god vana av Office-paketet (främst Excel. Word och Outlook). Vidarebehärskar du det svenska väldigt väl i både tal och skrift, samt har en god förståelse för engelska.

Frågor kring tjänsten besvaras av Nina Holmberg, Redovisningschef (tel. 0708 75 20 03 eller nina.holmberg@intertek.com).

Intertek är en arbetsplats som tillämpar kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag samt föräldraledighetstillägg. Vi tillämpar flextid och värnar om ett gott arbetsklimat och glada medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Kista.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan bestående av CV samt personligt brev till rekrytering@intertek.com. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in dina ansökningshandlingar.

Intertek är en ledande global leverantör av lösningar för produktsäkerhet, kvalitet och certifiering av ledningssystem. Vi finns över hela världen och har över 1 000 laboratorier och 36 000 medarbetare i fler än 120 länder. Tack vare vår globala närvaro kan vi bistå företag med allt från konsultation, granskning och inspektion till provning, kvalitetssäkring och certifiering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 12 maj 2014

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024