Ekonomiassistent till investmentbolag i Göteborg

Ekonomiassistent till investmentbolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en erfaren ekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela löpande bokföringen. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla ekonomirelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens kontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg.



Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, löner, samt moms- och skatteredovisning. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontor vilket inkluderar en del administrativa arbetsuppgifter såsom diverse kontorsinköp. Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets bokföring. Vår kund arbetar i Visma.

Kvalifikationer

Gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller administration

Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning

Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter

Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift

Vem är du?

För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera och planera arbetet.

För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och hjälpsam.

Mer om tjänsten

Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.

Direktrekrytering med tillsvidareanställning

Tillträde: så snart som möjlighet eller enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Placering: mitt i centrala Göteborg med möjlighet till hybrid

Vi värdesätter mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024