Ekonomiassistent till IT-bolag i Hammarby sjöstad

Arbetsbeskrivning

Detta är en spännande möjlighet för dig som har erfarenhet av leverantörsreskontra och vill utvecklas i en ansvarsfull roll! Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat

- Självständigt ansvar för hela processen för leverantörsfakturor från ankomst till betalningar och avstämning av leverantörsreskontran

- Arbete med bokföring, periodiseringar, avstämningar och kvalitetskontroller för leverantörsreskontran

- Du agerar serviceinriktat med stöd åt medarbetare i hela organisationen


Vår kund är verksam inom IT-branschen och sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad. Uppdraget startar omgående och för rätt person är överrekrytering tänkt att ske.

Vem söker vi?

- Du har några års erfarenhet av självständigt arbete med leverantörsreskontra från större företag eller koncern

- Du har mycket goda redovisningskunskaper och ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande

- Du har goda kunskaper i Excel

- Vår kund använder ettdatabaserat attestsystem (Exflow i ekonomisystemet NAV) och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande system.


Vidare ser vi att du är stresstålig och van att arbeta i högt tempo. Du är proaktiv och serviceinriktad med positiv attityd och är en mycket duktig administratör med fokus på ordning, struktur och noggrannhet och hög kvalitet i det dagliga arbetet

Missa inte chansen - ansök redan idag!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kan det därefter bli aktuellt med förlängning eller överrekrytering till kunden. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid 6 månader konsult
  • Publicerat: 18 januari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024