EKONOMIASSISTENT TILL KG KNUTSSON AB

Arbetsbeskrivning

Har du arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och vill få meriterande erfarenhet från ett stort familjeägt företag inom fordons- och marinbranschen? Har du även möjlighet att börja omgående kan det vara precis dig vi söker! Välkommen in med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KG Knutssons räkning en ekonomiassistent på ca två månader till företagets leverantörsreskontraenhet för att täcka upp en vakans. Du kommer tillhöra företagets ekonomiavdelning och ingå i ett team om tre personer där ni tillsammans sköter hela leverantörsreskontran för samtliga bolag i koncernen. Tjänsten är stationerad på KGKs huvudkontor i Sollentuna, Häggvik, där cirka 400 personer sitter. KG Knutsson är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av teknisk högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KGK. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig åtminstone fram till december, uppdraget kan dock komma att bli längre.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på leverantörsreskontran kommer du ingå i den centrala ekonomiavdelningen och hantera ett stort flöde av leverantörsfakturor från samtliga bolag i koncernen. Då KGK även bedriver verksamhet i bland annat Norge hanterar teamet även norska fakturor.

Du kommer till exempel att:


* Utföra fakturakontroll avseende varufakturor
* Avstämningsarbete
* Hantera omkostnadsfakturor
* Intern support i workflow-program för leverantörsfakturor


Tjänsten passar dig som har ett sinne för siffror och vill få meriterande erfarenhet från en väletablerad ekonomiavdelning.

VI SÖKER DIG SOM
* Hanterar det svenska språket flytande samt känner sig bekväm i en konversation på det engelska språket


* Har god systemkännedom
* Har möjlighet att börja omgående


?* Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra, men det är inget krav

Det är meriterande om du har en gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi samt om du har erfarenhet från affärssystemen Infoflex, M3 eller Movex sedan tidigare.

För att passa tjänsten är du som person ansvarstagande och har en förmåga att självständigt driva på dina processer vidare så att de leder i målets riktning. Du är flexibel och kan med lätthet anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Eftersom du arbetar med siffror ser vi det som en självklarhet att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Avslutningsvis är du en positiv person som sprider energi till dina kollegor och trivs i en roll där du samarbetar med andra.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i ca två månader, behovet kan komma att bli längre. Finns möjlighet till flex.
* Placering: Sollentuna, Häggvik.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KGKs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
KG Knutsson AB är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen. De är ett företag som tror på långsiktiga relationer, därför jobbar de med starka varumärken och skapar affärer som gynnar alla parter. Förutom i Sverige finns KGK även i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen samt har viss verksamhet i Spanien.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 14 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024