Ekonomiassistent till Kommunledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Ekonomiavdelningen är en av kommunledningskontorets sex
avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning,
ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor.
Antalet anställda inom avdelningen är 26 personer.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta i en roll med varierande arbetsuppgifter vilket innebär att du är en prestigelös person som tycker om att vara behjälplig för dina kollegor.
Tjänsten är varierande, främst kommer du att arbeta med:

- Löpande bokföring
- Projektadministration och -redovisning
- Kundfakturering
- Matcha betalningar
- Ombokningar
- Kvittoredovisning av kreditkortsfakturor
- Inkassokravhantering
- Utanordning
- Ekonomiadministration


KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten skall ha:

- Minst treårig gymnasieutbildning inom ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Minst tre års erfarenhet av likvärdigt arbete, gärna inom offentlig sektor.
- God kunskap i svenska språket både i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystemet Agresso eller likvärdigt ekonomisystem

Som person är du självgående, strukturerad och professionell i ditt bemötande med ett gott omdöme kombinerat med en god förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarsfull, noggrann, flexibel och serviceinriktad.

Du har god samarbetsförmåga samt skapar och upprätthåller förtroendefulla relationer. Du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt och har förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift.
Du besitter självklart goda kunskaper i MS Office med betoning i excel.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Ingrid Belfrage
026-17 80 53
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Margareta Söderström Vision
026 -17 80 67
Ekonomichef Gävle kommun Germund Jonsson
026-17 80 72
HR-konsult med inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026- 17 95 51
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Margareta Söderström
026 -17 80 67
Redovisningschef Susanna Hjort
026-17 81 08
Enhetschef Verksamhetsstyrning Kjell Gunnarsson
076-762 74 68
Ekonomichef Monika Westlinder
026-17 71 47

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024