Ekonomiassistent till ledande bostadsutvecklare

Ekonomiassistent till ledande bostadsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som ekonomiassistent med fokus på reskontra hos en av nordens ledande bostadsutvecklare?

Var? Stockholm
Start? Mars 2024
Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting

Om vår kund

Vår kund är en ledande bostadsutvecklare och utvecklas bostäder runtom i Sverige, samt även i Norge.

Kunden strävar efter att vara mer än bara bostadsutvecklare och deras mål är att skapa genomtänkta och hållbara bostäder för en bred publik, bostäder som utmärker sig på en marknad där det blir allt mer sällsynt med unika och karaktärsfulla alternativ. Kundens strävan är att skapa trygga boendemiljöer där människor verkligen känner sig hemma.

Om Rollen:

Vår kund söker nu en erfaren ekonom inom reskontran som gärna får arbetserfarenhet från både leverantör- och kundreskontra. För att passa in teamet är det viktigt att du är en lagspelare och har en serviceinriktad inställning. Det vardagliga arbetet involverar många olika företag, vilket kräver att du kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att känna stress. Noggrannhet och en positiv attityd är avgörande för att trivas hos vår kund. Ekonomiteamet är bestående av tre redovisningsekonomer, fyra ekonomiassistenter, en koncernredovisare, en redovisningsansvarig samt en ekonomichef. Som ekonomiassistent i detta teamet kommer du framför allt att arbeta i reskontrateamet. Du kommer även att ansvara för att bolaget har ett flöde av in-och utbetalningar som följer bolagets rutiner och processer.



Arbetsuppgifter:

- Hantera inkommande fakturor från leverantörer

- Hantera utfärdande av fakturor till kunder

- Administrera betalningsprocessen

- Ta hand om påminnelser vid behov

- Sköta övrig administration relaterad till reskontra eller uppgifter som ekonomiassistent

- Genomföra bankavstämningar och bokningar i banken



Vem är du?

Vår kund söker dig som har erfarenhet av reskontran, och har en relevant utbildning och gärna tidigare kunskaper av systemet Xledger. Du får gärna ha grundläggande kunskaper inom bokföring och redovisning, samt även Excel. Som person söker de dig som är en teamspelare, och har en serviceminded, positiv och noggrann inställning till arbetet och kollegorna.

Krav:

- Relevant utbildning

- Erfarenhet av reskontra

- Erfarenhet från flera ekonomisystem gärna Xledger

- Grundläggande kunskaper av moms och redovisning

- Erfarenhet av Excel

Meriterande:

- Kunskap inom Xledger



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2024
  • Ansök senast: 10 juli 2024

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024