Ekonomiassistent till ledande uppdrag sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett ansvarsfyllt och varierande arbete inom ekonomi? Adecco erbjuder dig som är ekonom möjligheten att ta steget vidare och arbeta i en arbetsledande befattning med varierande arbetsuppgifter.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta operativt med fakturahantering. Tjänsten är av arbetsledande karaktär och du som är ansvarsfull och social kommer lätt kunna sätta dig in i din roll. Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret över processerna och arbetsfördelningen i gruppen. Förutom det ledande ansvaret kommer du som ekonomiassistent att ta emot fakturor, scanna, kontera och stämma av mot inköpsorder och pengaflöde. Du kommer dagligen att fatta viktiga beslut för företaget och släppa igenom rätt fakturor och returera/utreda de felaktiga. Du som  har lätt för att ta kontakt med människor kommer att trivas väl då rollen även innefattar att följa upp och begära mer information från flera avdelningar och personer, såväl internt som externt. Tjänsten innefattar även internationella kontakter och därför är engelska ett krav.

Vem trivs här?

Du som är ansvarsfull och trivs i ledande positioner kommer att passa väl in i rollen som Ekonomiassistent här. Med en drivande och social inställning, och med ett processtänk kommer du på ett bra sätt kunna ta ansvar för avdelningens arbete och ha nära kontakt med kravställare både internt och externt. Som person krävs det att du är driven, pålitlig, strukturerad och har "skinn på näsan" för att på bästa sätt kunna framföra och argumentera för dina åsikter och få personalen med dig åt rätt håll. För att du skall kvalificera dig för tjänsten krävs det att du har en examen i Ekonomi, tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra, goda kunskaper i Excel, har erfarenhet av att tidigare ha arbetat i en stor organisation samt behärskar såväl engelska som svenska flytande i både tal och skrift. Tidigare erfarenheter av SAP är meriterande. 

 

Vad erbjuder vi?

 Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

 

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.   

 

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Dagtid/Långsiktigt.
  • Publicerat: 20 juni 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024