Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Lernia finns över hela Sverige och erbjuder tjänster inom kompetensförsörjning.Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat och är auktoriserat både som bemanningsföretag och utbildningsföretag av respektive branschorganisation.Besök gärna www.lernia.se För uppdrag hos kund i Stockholm City söker vi dig som är duktig på leverantörsreskontra!Arbetsuppgifter Vår kund är ett internationellt bolag med verksamhet över hela världen.Du kommer att jobba med den svenska och den norska verksamheten.I arbetsuppgifterna ingår t ex scanning av fakturor, verifiering, matchning av fakturor mot inköpsorder, betalningar, avstämningar, posthantering, kvittning av kreditfakturor mot debet m m.Du har även telefonkontakt både med interna avdelningar och med leverantörer i Sverige och Norge.Utbildning/Erfarenhet Du ska ha motsvarande gymnasiekompetens och kunskaper i redovisning.Du har god kunskap om, och erfarenhet av, att arbeta med leverantörsreskontra.Du behärskar officepaketet.Det är meriterande om du har erfarenhet av utländska fakturor, det elektroniska fakturahanteringssystemet Contempus och ekonomisystemet IFS.Det är också meriterande om du förstår norska. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Du är självgående, tycker det är roligt att ge service och att lösa problem.Du är ansvarsfull och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Tillträde planerat till 26 april.Sista ansökningsdag 2010-04-15, men skicka gärna din ansökan snarast då intervjuer kommer att ske löpande.Tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024