Ekonomiassistent till LOS Energy

Arbetsbeskrivning

Söker du nya utmaningar efter årsskiftet och ser att ett framgångsrikt Energibolag kan vara ett nästa karriärsteg för dig?

Om företaget
LOS Energy (f d Telge Kraft) är en av de största portföljförvaltarna på den nordiska elmarknaden. LOS Energys 65 anställda i Sverige och Norge hanterar en nordisk företagsportfölj om ca 22 TWh, motsvarande 6 % av den nordiska elförbrukningen. Affärsidén är att ge stora köpare och säljare kontroll över sina elpriser via terminshandel på den nordiska elbörsen samt tillhörande administrativa tjänster. Man hjälper också kunderna att nå sina miljömål genom att sälja grön el och olika lösningar för att minska kundernas klimatavtryck. LOS Energy har kontor i Södertälje där du börjar din anställning och den 1 juni 2018 kommer ni flytta till attraktiva lokaler i Stockholm city.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på avdelningen Business Support kommer du att arbeta med vår fakturasamordning. Vi har i dagsläget 35 kunder vars elnät- och fjärrvärmefakturor samfaktureras med våra egna elfakturor. Totalt handlar det om cirka 10 000 elnätsfakturor per månad som ska sammanställas och skickas till våra kunder. I ditt ansvar ingår även att göra kundspecifika kvalitetskontroller i fakturaflödet, utreda saknade fakturor, betalningspåminnelser och krediteringar, liksom att göra löpande kontoavstämningar. I ditt arbete kommer du att ha löpande kontakt med kunder, nätbolag och andra intressenter.

Din profil
Vi söker dig som är driven och självgående, och som tar dig an stora som små arbetsuppgifter med stor energi. Samtidigt är du ansvarstagande, noggrann och trivs bäst med ordning och reda. Du gillar att ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta och knyta nya kontakter. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, fakturering, ekonomi och kundkontakt.

Framgångsfaktorer
- Relevant utbildningsbakgrund
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Erfarenhet av fakturering/ekonomi och av kundkontakt
- Kunskaper om fakturering av el eller elnätskostnader


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på: www.facebook.com/Resultatab och Twitter: @ResultatAB

Ansökan
START: 2018-02-01
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Södertälje, fr.o.m 2018-06-01 Stockholm city
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Konsultansvarig, Gabriella Olaison, 072 – 215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-01-21

Denna tjänst är ett föräldravikariat som stäcker sig till och med 2019-08-31 där du kommer att vara anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du skickar in din ansökan omgående då intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Konsultansvarig Gabriella Olaison på 072- 215 15 34.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Nilsson

Sara Lindgren

Fabian Berne

Frida Larsson Sivard
073-514 2212
Rebecca Jonas
073-6708850
Malin Thorstensson

Rebecca Jonas
073-670 88 50
Anders Hedman
070-970 1717
Anders Hedman

Malin Thorstensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RESULTAT AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 5 januari 2018

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Maria Bangata 4A
Stockholm, 11863

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024