Ekonomiassistent till Moment

Arbetsbeskrivning

Moment söker ekonomiassistent

Anställningsform: deltid, ökande till heltid efter något halvår.

Om Moment

Moment är Sveriges ledande konsultföretag inom projektledning. Vi är i stark tillväxt och lanserar under året flera nya tjänster och behöver både förstärka vår ekonomiavdelning och ge administrativt stöd till hela ledningsgruppen.

Vi är ett modernt företag som präglas av våra värderingar mod, inspiration, balans och skicklighet. Organisationen Great Place to Work utsåg oss 2014 till Sveriges femte bästa arbetsplats i vår kategori och vi tror oss kunna erbjuda en mycket stimulerande tjänst med stora möjligheter till personlig utveckling.

Moment startade 2001, har 26 anställda och omsatte 44 MSEK år 2014. Vi har varit lönsamma varje år sedan starten.

Om tjänsten

Tjänsten består av två delar: ekonomiassistent samt assistent till ledningsgruppen.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att assistera ekonomichefen med bland annat fakturering och löner, bokföring, månadsrapportering samt en övergripande administration av hela kontoret.

I rollen som assistent till ledningsgruppen kommer du hjälpa till att arrangera företagskonferenser, genomföra kundevents och även enklare uppgifter som administrativt stöd i offertarbete och dokumentframtagning.

Inledningsvis är detta en halvtidstjänst (50 %). Moment är dock under stark tillväxt och vi tror att tjänsten kommer att ligga på närmare 75-100 % efter ett par månader. Tillträde så snart som möjligt.

Kvalifikationer

För tjänsten krävs lägst en ettårig ekonomisk utbildning samt två års erfarenhet av bokföring och hantering av löner och skatter. Du ska också ha stor vana av att arbeta med Microsofts Officepaket och framför allt MS Excel.

Vidare ska du ha arbetat i ekonomisystemen SPCS Administration och SPCS Lön.

Notera att vi fäster stor vikt vid dessa krav och enbart kommer att gå vidare med ansökningar som uppfyller dem, och du noterar i din ansökan i vårt rekryteringsverktyg i vilken grad du uppfyller dem.

Personliga egenskaper

Du är strukturerad, har en hög energinivå, och tycker om att ge förstklassig service både till våra kunder och övriga Momentare. Du trivs extra bra på arbetsplatser i förändring och utveckling och ser fram emot själv vara med och forma din roll. Du behärskar svenska i både tal och skrift.

Moment erbjuder

Moment kan till rätt kandidat erbjuda en mycket flexibel tjänst med stora möjligheter att påverka arbetet och stora möjligheter till personlig utveckling.

Vi sitter i trivsamma lokaler centralt i Stockholm. Vi har bra personalförmåner och åker två gånger per år på intressanta konferenser runtom i Europa där man lär känna alla Momentare och är med och påverkar företagets inriktning och framtida satsningar.

Ansök nu

Låter det intressant? Skicka in CV och ett personligt brev och kom ihåg att svara på kvalifikationsfrågorna. Vi vill att du ansöker absolut senast 21 augusti, men ju förr desto bättre. Vi har möjlighet att genomföra intervjuer även under sommaren och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Mer information

För mer information om tjänsten, besök oss på www.moment.se eller kontakta vår ekonomichef Johanna Tinnis på 0709-32 84 26 alternativt på johanna.tinnis@moment.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Erdös
070-741 18 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Moment Projektkonsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid -
  • Publicerat: 7 juli 2015

Besöksadress

Gamla Brogatan 9, 4tr
None

Postadress

Gamla Brogatan 9, 4tr
Stockholm, 11120

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024