Ekonomiassistent till myndighet i Gävle!

Ekonomiassistent till myndighet i Gävle!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra och är på jakt efter nästa utmaning? Skulle du vilja arbeta på en statlig myndighet som verkar för Europas invånare? Då borde du läsa vidare! 
Beskrivning­
Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, en myndighet som arbetar för ett bättre Europa med mindre fattigdom och fler arbetstillfällen. I denna roll kommer du att arbeta på kundens kontor i centrala Gävle.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta brett med många olika administrativa uppgifter, såsom kund- och leverantörsreskontra, redovisning & bokföring, fakturahantering och andra uppgifter i ekonomisystemet Agresso. Vidare kommer du att förbereda underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon. Utöver detta kommer du att besvara frågor gällande in- och utbetalningar, vi ser därför att du är kommunikativ, har ett gott kundbemötande samt känsla för service.
Och vem är du?
Är du en strukturerad och noggrann teamplayer? Perfekt, i övrigt tror vi att du som söker redan har koll på vad som förväntas av en bra ekonomiassistent från din tidigare erfarenhet av en liknande roll. Frågan är snarare vad vi kan erbjuda dig? Vi erbjuder ett meriterande uppdrag hos en kund som verkar för ett bättre Europa med mindre fattigdom och fler arbetstillfällen. En central arbetsplats med ett härligt gäng som väntar på sin nya kollega. Är det du? Skicka in en ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
goda kunskaper i ekonomisystem Agresso och Visma Proceedo eller likvärdigt.

Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag till 2020.12.31 med chans till förlängning. Tillträde under mars.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31581 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb