Ekonomiassistent till Promentgruppen!

Arbetsbeskrivning

Är du i slutet av dina ekonomistudier och vill ha ett meriterande extrajobb med stora utvecklingsmöjligheter? Eller, har du ekonomikunskap i bagaget och känner att det passar perfekt att arbeta 50%? Är du dessutom en person som gillar ordning och reda, gärna hjälper dina kollegor och gillar att ta initiativ för att komma framåt i ditt eget och andras arbete? Då hoppas vi att du söker tjänsten som ekonomiassistent till Promentgruppen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Promentgruppens räkning en ekonomiassistent.

Promentgruppen är ett teknikkonsultföretag som erbjuder kompetens inom bland annat fastighetsutveckling, projektledning och byggledning. De består idag av nio medarbetare och sitter i fina lokaler bara ett par minuter från Gröndals T-bana. Till deras team söker de nu en ekonomiassistent på deltid som har möjlighet att komma in och avlasta dem ca två dagar per vecka och som till sommaren kan tänka sig att utöka tjänstgöringsgraden, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som ekonomiassistent hos Promentgruppen rapporterar du direkt till VD och i samband med din start kommer han att introducera dig i arbetet. Sett till arbetsmiljön kommer du till en positiv arbetsgrupp med högt i tak och där alla sitter i ett öppet kontorslandskap. Läs mer om Promentgruppen på deras hemsida.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Promentgruppens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Promentgruppen.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med såväl ekonomiuppgifter som projektrelaterad administration. Då deras ekonomifunktion idag är outsourcad till en redovisningsbyrå kommer din uppgift inledningsvis vara att registrera alla betalningar i deras system Fort Knox samt skapa fakturor, skicka påminnelser och kontrollera inkommande betalningar.

I dina uppgifter ingår också att:


* Medverka i anbudsinämning med dokument som ska finnas med i anbud
* Beställa kontors- och förbrukningsmaterial
* Protokollskrivning och administrativ avlastning till projektledarna


Tjänsten passar dig som är i slutet av dina ekonomistudier och vill ha ett meriterande extrajobb där det för rätt person finns möjlighet att ta över fler ekonomiuppgifter i samband med att du kan arbeta i större omfattning.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som antingen studerar ekonomi och tar examen till sommaren alternativt dig som har ekonomikunskaper sedan tidigare och känner att det passar perfekt att arbeta 50%. Du har med fördel läst ekonomi med inriktning mot redovisning och ser denna tjänst som en möjlighet till att lära dig och ta över mer ansvar efter avklarad examen. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra sedan tidigare med det är inget krav.

Som person har du en positiv och nyfiken inställning som gör att du på ett självständigt sätt tar dig an dina uppgifter och löser eventuella hinder som uppstår. Du har förmågan att strukturera upp ditt arbete på ett effektivt sätt för att hinna med deadlines utan att tumma på kvalitén. För att passa in i denna grupp bidrar du med energi, har en genuin servicekänsla och känner stort engagemang i de arbetsuppgifter du tar dig an.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Från 13/3
* Omfattning: Deltid 2 dagar/vecka
* Placering: Gröndal


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid 7-17
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024