Ekonomiassistent till roll med utvecklingsmöjligheter!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I den här rollen ingår du i ett team om fem personer med gott samarbete och stor erfarenhet. Du är del av en internationell miljö i vilken en del förändringar sker vilket innebär möjligheter att utvecklas inom sitt område. De huvudsakliga arbetsuppgifterna som ekonomiassistent kommer att vara leverantörs- och kundreskontra, avstämningar, underlag till cash flow, uppdatering av resultat och i övrigt hjälpa till inom ekonomi när behov finns. Ditt arbete sker i Navision så mycket meriterande är erfarenhet av det systemet. System och kontakter är både på svenska och engelska.

Vår kund har ett omgående behov och därför är starten omgående. Du kommer att arbeta som vår SJR-konsult fram till och med årsskiftet med möjlighet till förlängning. Arbetsplatsen är belägen på Hisingen i trevliga lokaler. Arbetet sker på heltid.

Vem söker vi?
Antingen är du högskoleutbildad ekonom med ett par/några års erfarenhet av reskontraarbete eller har du gymnasial eller YH-utbildning med flera års erfarenhet. Av vikt är att du utifrån din bakgrund har god helhetsförståelse inom ekonomi och god förståelse för debet och kredit. Av vikt är även att du har goda kunskaper i Excel och att du är trygg i engelska.

I övrigt söker vi dig som trivs i en föränderlig miljö där arbetsuppgifter kan förändras med kort varsel. Du vill också utvecklas och är därför öppen för att ta tag i arbetsuppgifter utanför ditt område. Är du framåt och nyfiken på att lära dig mer och komma med förslag på förbättringar kanske det här passar dig riktigt bra.

Låter det som något för dig?

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024