Ekonomiassistent till SGS i Linköping

Ekonomiassistent till SGS i Linköping

Arbetsbeskrivning

Om företaget



SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en ekonomiassistent för ett uppdrag på 6 månader med start omgående.



Din roll

Som ekonomiassistent på SGS i Linköping tillhör du Redovisningsteamet, där du får arbeta sida vid sida med kunniga kollegor. Rollen som ekonomiassistent är bred och varierad, där du får möjlighet att samla värdefull erfarenhet inom en mängd olika ekonomirelaterade och administrativa uppgifter. Det dagliga arbetet innefattar flertalet kontaktytor med flera av företagets olika avdelningar utöver ekonomi, samt internationell kontakt med ett Shared Service Center placerat i Polen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundfakturering
- Inkassohantering
- Avvikelsehantering vid exempelvis fakturor som ska krediteras
- Ansvarig för hantering av mailboxar vad gäller exempelvis kundbetalning, kundfakturor och leverantörsfakturor, samt inkommande post till ekonomiavdelningen



Utöver detta registrerar du manuella ordrar, lägger upp leverantörer samt supporterar i avvikande inbetalningsärenden i samarbete med dina kollegor i Polen.

Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstider vardagar, med möjlighet till flex. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd som konsult på Clevry, men arbetar ute hos kund under hela uppdragsperioden.

Din profil

Vi ser att du som söker har studerat ekonomi på gymnasiet alternativt en YH-utbildning inom ekonomi, samt någon arbetslivserfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter enligt de som beskrivits ovan. Det är högst meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av kundreskontra. Vidare behöver du känna dig bekväm i Office-paketet, specifikt Excel, då arbetet förutsätter en god datavana. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystem sedan innan, där Oracle eller liknande större system är starkt meriterande. Slutligen behöver du i denna roll kunna kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Som person tror vi att du som söker är nyfiken och initiativtagande, du trivs i en roll där du får ha många olika ansvarsområden och där det finns möjlighet att påverka och utvecklas. Du är i ditt dagliga arbete självständig, och kan på ett enkelt och överskådligt sätt prioritera och strukturera upp ditt arbete. Vidare tror vi att du som lyckas i rollen är kommunikativ och trivs i en social kontext, då rollen innebär en hel del interna och externa kontakter som kräver ett initiativtagande förhållningssätt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/71597729/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024