Ekonomiassistent till stort internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Vår internationella kund på Hisingen söker nu en serviceinriktad ekonomiassistent som kommer att arbeta med kundreskontra. 

Hur ser din arbetsdag ut?
Under en arbetsdag kommer du att arbeta med kundreskontra och keditbevakning. Du är en del av ett team med fokus på extern kommunikation och i det dagliga arbetet kommer du kontinuerligt ha kontakt med kunder, framför allt per telefon. Din roll innefattar att skicka ut fakturor, boka betalningar, utföra olika checkar och köpa/sälja valutor samt vara delaktig vid likviditetsprognoser. Du arbetar i systemet SAP.

Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag med placering på Hisingen. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17. Tjänsten ska tillsättas omgående, dock senast måndagen den 20 juli och kommer att pågå löpande framöver.

Vem trivs här?
Du som har en eftergymnasial utbildning med sig samt har någon tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi, kundreskontra, fakturahantering eller inkassoverksamhet kommer att trivas och känna att du utvecklas i denna roll. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i det engelska språket samt har goda datakunskaper.

Är du en noggrann person med god samarbetsförmåga är detta jobbet för dig. Rollen kräver att du är kommunikativ, har ett gott siffersinne samt är flexibel och ambitiös. Du trivs i en roll med ett brett kontaktnät och där din goda serviceförmåga kommer väl till användning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid eventuella frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024