Ekonomiassistent till Swedavia

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Ekonomiassistent till Swedavia med placering på Arlanda. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå till 2019-12-31. Tjänsten har en omfattning på 100 %. Är du en ekonom som är redo att ta nästa steg i din karriär? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent för att stötta projektcontrollern, projektledaren och delprojektledarna med ekonomisk uppföljning och vissa andra administrativa frågor.

I uppdraget ingår bland annat att säkerställa den röda tråden mellan inköpsanmodan, inköpsorder samt faktura rätt konterad, iförd projektets uppföljningsverktyg och avstämd mot dagbok. Utföra kontrollattest samt kontering av projektens fakturor. Författa kravspecifikationer och inköpsanmodan för inköp av nya projektresurser och följa upp inköpsorder avseende tid och belopp. Säkerställa att projektet har budget/beviljade medel för inköpet.

Uppdraget inkluderar även annan administration, t ex. access till projektverktyget Antura där all dokumentation och uppföljning av projektet hanteras och bokföringsprogrammet IFS. Sammanställa underlag till bokföringsorder i månadsbokslutet och säkerställa att månadsutfallet inkommer korrekt i projektets uppföljningsverktyg.

Utvecklingsprogrammets livslängd är lång och kommer innehålla olika faser där dina uppgifter kan förändras. Arbetsuppgifterna kommer att variera. Ekonomiassistenten skall stötta projektcontrollern, projektledaren och delprojektledarna i sina uppdrag.

Om dig
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent. Du gillar att jobba i projekt och har förmågan att röra dig mellan olika frågeställningar och har insikt i hur ett projekt styrs. Du är mån om att leverera med kvalitet och vet värdet av god service. Du trivs med kontaktytor på alla nivåer i en organisation och kan på ett pedagogiskt sätt anpassa ditt budskap till olika målgrupper.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, är snabb och effektiv. Meriterande om du tidigare har arbetat med Antura och IFS.

För att passa i rollen hos oss behövs ett administrativt ordningssinne, god samarbetsförmåga och förmåga att prioritera. Du är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, nyfiken på nya saker, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en föränderlig miljö med snabba förändringar och högt tempo och du motiveras av nya utmaningar och arbetsuppgifter.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Karolina Mats, karolina.mats@adecco.se eller 018-653310

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 december 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024