Ekonomiassistent till Synsam

Ekonomiassistent till Synsam

Arbetsbeskrivning

Synsam, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en driven stjärna som vill få möjligheten att komma in i en positiv företagskultur och en koncern som växer och har stora tillväxtambitioner. Som Ekonomiassistent får du stort eget ansvar och chansen att lära dig många delar inom det löpande ekonomiarbetet. Det här är en fantastisk möjlighet att få med sig meriterande erfarenheter vidare i karriären. Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval och sätter stor vikt vid personlig lämplighet för den här tjänsten!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Synsams räkning en Ekonomiassistent till deras nyrenoverade huvudkontor, centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm. I denna roll kommer du komma in med omgående start och stötta upp. Att bidra till avdelningens utveckling är en viktig del av arbetet samt att kontinuerligt driva förbättringar inom ekonomiområdets processer och rutiner.

Du erbjuds


* En arbetsmiljö där stämning och kultur är högt prioriterat och där ditt arbete uppskattas
* Möjligheten att utvecklas i en ekonomiroll


Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Synsam. Uppdraget kommer att vara på heltid initialt sträcka sig 3 månader fram i tiden. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ekonomifunktionen som arbetar med kundreskontra. Ditt främsta fokus kommer att ligga på den Norska verksamheten där det nyligen har det skett en förändrinng med implementering av ett nytt kassasystem. Du kommer arbeta med att utreda och följa upp obetala fodringar som uppkommit i samband med nya systemet. Detta innebär också att ha kontakt med butiker och be om underlag. Du kommer framförallt att arbeta med:


* Hantering av obetalda fodringar
* Sköta kontakten med norska verksamheten och butiker
* Kreditera, komplettera och göra om fakturor


Som person tror vi att du är bekväm att jobba självständigt och flexibelt. Du gillar att lära dig nya saker och eftersträvar alltid att arbeta noggrant. Utöver det tror vi att du är en person som tar tag i saker och gillar att jobba med siffor.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskole/universitets examen inom ekonomi


* Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
* Grundläggande kunskaper i Excel, gärna Pivottabeller och summeringar.


För den här tjänsten är det även meriterande med:


* Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics kunskaper
* Har arbetat tidigare som ekonomiassistent eller administratör


INFORMATION OM FÖRETAGET
Synsam grundades 1968 och är idag en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar innom Eye Health och Eye Fashhion. Koncernen finns i Norden och har runt 2000 medarbetare med crika 450 butiker. Synsam Group har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Hos Synsam är kunden alltid i fokus där man strävar efter att arbeta ut ett hållbarhetsperspektiv. Läs mer på https://www.synsam.se/#.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024