OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en positiv och driven ekonomiassistent till vår kund i Solna. Dina arbetsuppgifter kommer främst fokusera på kundreskontra, där kommer du få ta ett stort eget ansvar och har även breda kontaktytor och ett nära samarbete med teamet. Uppdraget sträcker sig från slutet av maj till augusti. Låter det här som ett perfekt nästa steg för dig? Läs mes om tjänsten nedan och sök redan idag!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett härligt och hjälpsamt team på 12 personer. Du kommer främst jobba inom kundreskontra, i en självständig roll där du även har en nära kommunikation med ditt team och andra personer ute i organisationen. Arbetsuppgifterna som ekonomiassistent innefattar bland annat:
• Fakturering samt kontrollering av fakturor som hamnat fel
• Krediteringar i vår kunds ekonomisystem Agresso
• Boka inbetalningar och manuella inbetalningar
• Rensa kundreskontra
• Hantering av mailbrevlådan
• Hantering av inkassolistan
Kvalifikationer
Service, positivitet och driv är viktiga ledord för rollen som ekonomiassistent hos vår kund. Du är en glad och positiv person som vill vara en del av ett härligt och stabilt team. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du förutom dessa egenskaper även har:
• Erfarenhet av att arbeta med kundreskontra
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, fram tills sista augusti.
Placering: Solna
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund. På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.
Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på 08-663 99 00 eller sofia.karlberg@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail.
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg