Ekonomiassistent till väletablerat företag i Avesta

Ekonomiassistent till väletablerat företag i Avesta

Arbetsbeskrivning

Har du en ekonomi/redovisningsutbildning på gymnasie- eller universitetsnivå? Ta chansen och utvecklas inom ekonomi och redovisning tillsammans med ett väletablerat företag i Avesta.

Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att hålla på fram tills sommaren 2020. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in ditt CV.


Om tjänsten
Just nu söker vi en ekonomiassistent där fokus kommer att ligga på fakturahantering. Du kommer att vara del av ett team på ekonomiavdelningen och agera som stödfunktion till övriga anställda på avdelningen. I denna roll kommer du ansvara för att distribuera leverantörsfakturor, och hålla kontinuerlig koll på flödet av aktiva fakturor. Du kommer även att hantera underhåll av anläggningstillgångsregister, aktivering och avskrivningar, samt stötta dina kollegor i månads-, kvartals- och årsbokslut. Med ditt organiserade och nyfikna sätt medverkar du i att kontinuerligt se till förbättringsområden i rådande processer för att göra ditt och dina kollegors arbete enklare och mer effektivt.

Vem är du?
Vi söker dig som har:

- Gymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
- Tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.
- Du har arbetat med hela kedjan av leverantörsreskontran med tillhörande avstämningsarbeten och har förståelse för redovisning.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
- Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat i Readsoft och Palette men det är inget krav.

Som person är du en analytisk och driven person som har ett genuint intresse för siffror och att nå rätt resultat i tid. Du har en positiv inställning och sprider glädje omkring dig! Du är van vid att arbeta självständigt men har en god samarbetsförmåga. Med ditt strukturerade och organiserade sätt tar du egna initiativ och planerar ditt arbete för att nå uppsatta deadlines och mål.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024