Ekonomiassistent till välkänt företag i Lund!

Arbetsbeskrivning

Är du en junior ekonom och älskar allt som har med struktur och siffror att göra? Toppen, just nu söker vi dig som vill jobba som ekonomiassistent på ett stort, internationellt och välkänt företag i Lund.

I den här tjänsten kommer du att få lära dig grunderna i ekonomiarbete på ett stort och internationellt företag. Vi söker dig som har en avslutad utbildning inom ekonomi. Det kan vara från högskola eller YH/KY utbildning med ekonomisk inriktning. Har du goda kunskaper i Excel är detta ett stort plus.

Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill få en fot in på ett bra bolag samt få en kickstart i din karriär inom ekonomi! Oavsett avdelning inom företaget letar de efter engagerade, och prestigelösa kollegor som hjälper företaget att bygga vidare på sin framgång. Här erbjuds du en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen.

Arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen och framförallt arbeta med leverantörsreskontra, dina uppgifter kommer vara att:

- Registrera och scanna in leverantörsfakturor i ERP systemet

- Svara på frågor via mail och telefon internt och externt, hantera påminnelser och krav relaterat till leverantörsreskontran

- Ansvara för utläggsfakturering och krediteringar för returnerat gods från koncernens dotterbolag

- Avlasta med övrig ekonomiadministration på avdelningen vid arbetstoppar

Vem är du?

Som person är du strukturerad och har vana av att organisera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter samt besitter en känsla för detaljer. Du är van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjar. Vidare så visar du stort engagemang i din roll och relaterar till din omgivning på ett prestigelöst och lyhört sätt.

Dessutom har du god vana av att arbeta i olika datasystem samt att arbeta i Excel.

Som person är du strukturerad och har vana av att organisera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter samt besitter en känsla för detaljer. Du är van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjar. Vidare så visar du stort engagemang i din roll och relaterar till din omgivning på ett prestigelöst och lyhört sätt

Start för tjänsten är omgående och den pågår fram till september.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024