Ekonomiassistent till växande bolaget Nilar

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter nya utmaningar i en tvådelad roll, där du får arbeta som både ekonomiassistent och kundorderhandläggare där du har många bollar i luften? Vill du jobba för ett bolag som har stora planer på att expandera? I denna roll kommer du ha möjlighet att vara med och forma rollen och bidra till företagets utveckling. Drivs du av ovan nämnda punkter, så är detta tjänsten för just dig! Vi jobbar med ett löpande urval och därför vill jag tipsa dig om att söka den redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Nilars räkning en tvådelad tjänst som ekonomiassistent och kundorderhandläggare. Nilar sitter ute i Täby på ett familjärt kontor med ett sammansvetsat team på cirka 15 personer. I Gävle ligger bolagets fabrik med ytterligare 70 personer. Bolaget jobbar i en framtidsbransch där Nilars energilösningar är unika i sitt slag. De erbjuder produkter för energilagring vilket blir allt mer aktuellt i samband med att stora industrier, såsom elbilsindustrin, växer. Detta är en spännande bransch där Nilar kan växa snabbt och därför vill de ha in dig som är driven och vill vara med på resan!

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Nilar. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader framåt. Nilars intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer ungefär 50% av rollen innefatta arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra och de andra 50% vara inom kundorderhandläggning.

Som ekonomiassistent kommer du: registrera leverantörsfakturor, bereda betalningsunderlag, hantera in- och utbetalningar samt sitta med avstämningar i den löpande bokföringen. Du kommer ha regelbunden kontakt med produktionsorganisationen i Gävle.

Som kundorderhandläggare utgör du bryggan mellan Finance och Försäljning där rollen innefattar: korrekt registrering av kundordrar, planering av fakturering i förhållande till planerade utleveranser samt att skapa kundfakturor.

Tjänsten passar dig som vill tillhöra en rolig organisation med högt till tak som står inför en expansionsfas. Du kommer kunna vara med och skapa processer och rutiner och få bidra till bolagets utveckling.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi


* Goda kunskaper i Officepaketet och Excel
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikationen sker på båda språken med kunder och leverantörer
* Tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, exempelvis sommarjobb eller jobb vid sidan av studierna


Det är meriterande om du…


* Tidigare arbetat i systemet Monitor eller liknande system


Som person är du social och initiativtagande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och värdesätter ett gott samarbete med kollegor för att jobba mot gemensamma mål och deadlines. För rätt person finns det goda möjligheter att få bidra med utvecklingsförslag för att effektivisera och utveckla avdelningen.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid 6 månader med god chans till förlängning
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Täby
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nilars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Nilar är ett företag som tror på förnybar energi och ser vikten av att driva innovation och denna industri framåt. Nilar arbetar med att förbättra och tillgodose sina kunder med tekniska lösningar av energisystem till bland annat kontor, hem och industrier. Nilar arbetar med att utveckla den bästa energilösningen till sina kunder, så att den är mer nytänkande, effektiv och säker.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader med god chans till förlängning 08:30-17:00
  • Publicerat: 6 december 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024