OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett långsiktigt, fast arbete som ekonomiassistent? Har du erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra och har ett bra ordningssinne? Då är tjänsten som ekonomiassistent på Veolia något för dig!
Om tjänsten
Veolia är en världsledande aktör inom energi, vatten, återvinning och underhåll. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. Din arbetsplats är på regionkontoret i Örebro.
Du är en av tre ekonomiassistenter som ansvarar för tre resultatenheter var, huvudsaklig arbetsuppgift är att ta hand om kund- och leverantörsreskontran.
Dina dagar är varierade och tempot tidvis högt med deadlines som ska hållas.
Du arbetar mestadels självständigt men har ett nära samarbete med de andra ekonomiassistenterna på kontoret.
I din roll som ekonomiassistent ingår bl.a.:
• Fakturering
• Orderhantering
• Kontering av leverantörsfakturor
• Kontakt med platschefer via mail och telefon
• Arbete i Excel, systemet IFS samt Contempus
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast enligt överenskommelse, behovet är långsiktigt.
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat som ekonomiassistent och har erfarenhet av kundreskontra eller leverantörsreskontra. Det är mycket meriterande om du också har arbetat i ett tjänsteföretag med arbetsorderhantering.
Det här är ett arbete för dig som är ansvarstagande, lösningsfokuserad och som är bra på att skapa struktur. Viktigt för rollen är:
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Minst ett års erfarenhet av kund- eller leverantörsreskontra
• Mycket god administrativ förmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Veolia har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Veolias målsättning är att vara branschens bästa arbetsgivare med många förmåner:
• Arbetstidsförkortning
• Ersättning för sjukbesök
• Flyttbidrag när du byter jobb och anställningsort inom företaget
• Friskvårdsbidrag
• Försäkringar
• Företagshälsovård
• Personalerbjudanden i butiker och restauranger
• Rekryteringsbonus som anställd när du tipsar andra som blir anställda
• Rikskortet - subventionerad lunch
• Utbildning och utveckling
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jessica Fällgren på: 019-7607110, eller jessica.fallgren@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147