Ekonomiassistent till viktig myndighet

Ekonomiassistent till viktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Nu söker vi en ekonomiassistent på deltid till myndighet centralt i Stockholm vars uppdrag är inom entreprenörskap och regional tillväxt. Har du rätt profil, sök redan idag!Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta med följande arbetsuppgifter;

• Avstämning och korrigering av utbetalningar.
• Leverantörsfakturahantering, stöd till verksamheten (Visma Proceedo).
• Utbetalningar (framtagande av utbetalningsförslag samt kontroller i NYPS, myndighetens ärendehanteringssystem för utbetalningar).
• Löpande svara på frågor från verksamheten (Ärendehanteringssystem Easit).
• Inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar.
• Löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso då grundredovisning sker hos Statens Service Center).
• Tidsredovisning i Agresso (stöd till tidredovisningsansvarig).
• Systemadministration - Agresso (eventuella korrigeringar till följd av ändrad utbetalningsinformation från utbetalningsförslag, upplägg av behörigheter).
• Ta fram underlag i samband med utlämnande förfrågningar.

Vem är du?
Vi söker dig som är självständig, självgående och serviceinriktad. Du har ett flexibelt förhållningssätt och prestigelöst förhållningssätt. Vidare ska du också ha;

• Godkänd gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Minst fem (5) års erfarenhet av likartade ekonomiassistentarbete
• Goda kunskaper i Agresso och Excel
• Erfarenhet från statlig myndighet
• Intresse och god förståelse för statlig redovisning
• Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande är om du har;

• Visma Proceedo (leverantörsfakturahanteringssystem)
• Ärendehanteringssystemet Nyps (myndighetens verktyg som även finns inom regioner och landsting i Sverige)
• Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World (Agresso)
• Arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso·

Vad vi erbjuder
Ett konsultuppdrag som omfattar deltid (omfattningen kan förändras) i Stockholm. Uppdraget förväntas starta omgående och löper till och med 2020-10-31, med eventuell förlängning upp till ett år.  Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Lidén via mail: kajsa.liden@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024