Ekonomiassistent Z-lyften Bispgården

Arbetsbeskrivning

ZEPRO (Z-Lyften Produktion AB) tillverkar och säljer hydrauliska bakgavellyftar. Tillverkningen av bakgavellyftar är kundorderstyrd och sker i egna lokaler i Bispgården och sysselsätter 180 personer. ZEPRO:s kunder utgörs huvudsakligen av lastbilspåbyggare. Försäljningskontor med centrallager för reservdelar är beläget i Katrineholm. Vi har i dagsläget försäljning till ett fyrtiotal länder. ZEPRO tillhör en internationell bakgavellyft-division med fabriker i Sverige, England och USA. Våra konstruktörer utvecklar löpande nya produkter i egen regi och anpassning sker ständigt till nya behov och nya marknader. ZEPRO ingår i Cargotec-koncernen. Besök Zepros hemsida för ytterligare information: www.zepro.se   

Kornboden söker nu efter en erfaren ekonomiassistent till ZEPRO:s Finance team med placering i Bispgården.

Beskrivning:
Rollen innebär att rapportera och analysera finansiell information samt att förbereda och upprätta rapporter. Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning av bl.a. leverantörsfakturor, avstämningar och kvalitetssäkring av data i huvudbok och kalkylsystem samt upprätta korrekta rapporter och utdrag ur redovisning och kalkylsystem.

Att jobba i ZEPRO:s Finance team innebär att du är en del av verksamhetens stödfunktioner, att man samverkar med verksamhetens chefer på olika nivåer samt övriga kollegor i löpande ekonomiska frågor samt prognos- och budgetarbete. Därför det är viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra och hjälpa andra att lyckas i sina ansvarsområden.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har någon form av ekonomisk utbildning eller erfarenhet av ekonomiskt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och behärskar Officepaketet väl, framförallt Excel. Erfarenhet av ekonomiska system är meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av produktionsverksamhet.


Som person är du positiv och glad, du är ambitiös och driven vilket gör att du får saker gjorda och kan ta egna initiativ. Du är noggrann och strukturerad samt har en vilja att lära nya saker och motiveras av att jobba i en föränderlig miljö. Du kan arbeta självständigt och mot uppsatta mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform:
Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Känner du att beskrivningen stämmer in på dig? Då är du välkommen att ansöka med CV och personligt brev via www.kornboden.se. Har du frågor kontakta Malin Vedman, kontaktuppgifter nedan. Vi genomför intervjuer löpande och ser därför fram emot din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag 2017-05-31. 

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Sökord: ekonomi, redovisning, administration,  kund- och leverantörsreskontra, fakturering, leverantörsfakturor, avstämningar och kvalitetssäkring

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024