Ekonomiassistent/administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Linköpings kommun


Omsorg och Äldreförvaltningen består av två kontor, Omsorgskontoret och Kvalitets- och
Utvärderingskontoret. Kontoren arbetar på uppdrag från Omsorgsnämnden och Äldrenämnden. Omsorgs- och äldrenämnden ansvarar som beställarnämnder/uppdragsnämnder för bland annat äldreomsorg, handikappomsorg, psykiatri och individ- och familjeomsorg. Omsorgsdirektören är ansvarig tjänsteman och verksamheten omfattar ca 30 medarbetare med uppgift att bistå nämnder/styrelser med sakkunskap, analyser och utredningar som underlag för beslut. Till Omsorgskontoret är också ett FoU-centrum för vård, omsorg och socialt arbete knutet. Vi tillhör kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns. För att på bästa sätt möta och forma framtidens vård- och omsorg krävs nytänkande och kreativitet som vilar på en medveten och fast värdegrund.




Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ekonomiassistent/administrativ assistent till Omsorgskontoret. Arbetet kommer vara varierande då tjänsten är uppdelad mellan ekonomiavdelningen och administrativa arbetsuppgifter. Ekonomigruppen består av ekonomichef, en ekonom och en ekonomiassistent. Din närmaste kollega är den administrativa assistenten som arbetar på kontoret idag. Tillsammans med henne fungerar du som spindeln i nätet för medarbetarna på kontoret. Det kommer även förekomma receptionistarbete där du är den person man först möter när man kommer till kontoret. I denna roll kommer du bland annat att få arbeta med:

- Kontering, attestering och kontroll av leverantörsfakturor via Agressos system EFH.

- Ha kontakt med våra leverantörer/utförare.

- Hantera kundfakturor och ha kontakt med våra kunder.

- Akthantering

- Arkivarbete

- Skrivarbete

- Telefonservice

- Diarieföring

- Kontorsadministrativt arbete

 Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av administrativt arbete. Du ska ha vana av att arbeta i officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi.

Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent/administrativ assistent är det ett krav att du har ett utåtriktat arbetssätt, då du kommer att ha mycket kontakt med våra besökare och samverkanspartner. Du är lyhörd, serviceinriktad och tillmötesgående i ditt förhållningssätt. Vi vill att du tar egna initiativ samtidigt som du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 


För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.



Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se



Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!



Villkor

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).



Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.



Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peder Ellison
013-26 36 45
Kristin Elebring
013- 20 64 52
Kristin Elebring
013-20 64 52
Peder Ellison, Omsorgsdirektör
013-26 36 45
Kristin Elebring, HR-konsult
013-20 64 52
Anders Karlsson, Ekonomichef
013-20 74 79
John Fristedt/IT-utvecklingschef
013-206701
Lillemor Åkerblad/Akademikerförbundet SSR
013-20 89 23
Monica Kugelberg/Vision
013-206580

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024