OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Södertälje söker vi nu en självgående Ekonomiassistent/administratör.
Mikroverktyg ingår i en börsnoterad koncern och därmed ställs höga krav på den ekonomiska rapporteringen/uppföljningen. Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete och inte är främmande för att utvecklas och ta ansvar.
Företaget har väl upprättade rutiner och vi arbetar i affärssystemet Jeeves, Visma lön 600 och Office-paketet.
Uppdrag:
Varierande arbetsuppgifter från dagligt rutinarbete såsom kund/leverantörsreskontra till löpande bokföring
Löner
Ansvara för order/offertregistrering
Ansvara för telefonväxel och övrigt administrativt arbete
Du stöttar eller upprättar självständigt viss rapportering till moderbolaget
Du arbetar nära och stöttar företagets ekonomiansvarig och VD.
För att passa för denna tjänst har du:
Dokumenterad ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Goda kunskaper i svenska och engelska
Mycket goda kunskaper i Excel och Office-paketet
Körkort
Du som person:
Är noggrann, strukturerad och självgående
Har lätt för att samarbeta och flexibel
Kan prioritera mellan arbetsuppgifter
Vill ständigt utvecklas
Stresstålig då arbetsbelastningen vid månadsskiften kan vara hög.
Vi erbjuder dig en heltidsanställning via provanställning i ett stabilt företag med kollektivavtal.
Självklart så får alla våra medarbetare med en tillsvidareanställning ta del av vad de tillfört utvecklingen, detta genom ett vinstdelningssystem som vi är stolta över.
Tillträde senast 2021-08-16. Sista ansökningsdag är 2021-05-16. Urval och intervjuer sker löpande
Registrera din ansökan snarast möjligt online på Mikroportalen: https:\\portal.mikroverktyg.se\apply
För mer information kontakta:
VD Kjell Wallin på tel. 08-550 268 33 eller 070-324 03 91
Ekonomiansvarig Camilla Svärdh Öhman på tel. 08-550 268 03 eller 070-316 86 58
Box 281, Hantverksvägen 5, 151 23 Södertälje www.mikroverktyg.se