Ekonomiassistent/Administratör på heltid till stabilt bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
För kortare uppdrag söker vi nu en snabblärd och engagerad ekonomiassistent! Detta är tjänsten för dig som vill bygga på din erfarenhet inom ekonomi, vill arbeta tillsammans med drivna kollegor och få in en fot på ett väletablerat företag.

Om företaget
Stabilt och stort företag beläget i Solna söker en ekonom för ett uppdrag med start omgående till och med mitten på september 2019 med mycket goda chanser till förlängning. Vår kund arbetar inom området transport och tjänsten är på heltid med arbetstider mellan 8.00 – 17.00.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du i en grupp på 9 personer. Du ger support och arbetar nära organisation, leverantörer och kunder. Under perioden augusti - september har vår kund en upphöjd arbetsbelastning inom anläggning och du kommer bland annat vara med vid bokslut, sköta inventering och stötta upp i övriga ekonomiuppgifter. Du arbetar nära dina två kollegor på redovisningsavdelningen.

Kvalifikationer
I denna tjänst kommer du att sättas in i arbetsuppgifterna och vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, även om vi såklart ser det som meriterande med tidigare erfarenhet. Vi värdesätter din personlighet och söker dig med en positiv inställning och som lägger stort engagenmang i ditt arbete. Vi tror att du går igång på utmaningar, tycker om varierande arbetstempo och har god kommunikativ förmåga. Dessutom är du strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad. Hos vår kund arbetar du självständigt med dina arbetsuppgifter men stort fokus på arbetsplatsen ligger på lagarbete och sammanhållning. Vi ser därför gärna att du har välutvecklad samarbetsförmåga och trivs i en tjänst med en hög teamkänsla. För att passa i rollen som ekonomiassistent har du även förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera ditt arbete.

För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
- Tidigare erfarenheter av administrativt arbete
- Ekonomiutbildning från högskola/universitet
- Goda kunskaper i Excel. Det är även starkt meriterande om du tidigare arbetat i systemet Agresso

Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos KFX men arbetar som uthyrd konsult till vår kund i Västra Skogen, Solna. Uppdraget har start omgående och pågår till och med mitten på september, med mycket goda chanser till förlängning i form av överrekrytering till kund. KFX HR-partners fokus har alltid varit på att bygga långvariga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon utan hänvisar dig till att söka tjänsten via vår hemsida. Har du frågor om tjänsten eller processen? Vänligen kontakta någon av våra rekryterare på 08-663 99 00 eller maila rekrytering.stockholm@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail. Vi arbetar med löpande urval, sök därför tjänsten redan idag!

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader
  • Publicerat: 12 juli 2019

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024