Ekonomiassistent/Backoffice till ett framgångsrikt bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Workency söker för en kunds räkning en positiv,social, ochnoggrannEkonomiassistent.

Arbetsbeskrivning Ekonomiassistent/Backoffice:
Du kommer att jobba i vår Backofficegrupp med 4 personer bestående av Ekonomiansvarig, Ekonomiassistent, Säljadministratör och Serviceadministratör.

Irollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en bred roll innefattande många av Backoffice och ekonomiarbetets olika delar. Du kommer till exempel att ansvara för bolagets utgående fakturor, inkommande fakturor och attestflödet.

Avdelningen är uppbyggd för att kunna avlasta varandra vid toppar och dalar så du får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför din trygghetszon.

Arbetet sker i Officeprogrammen samt våra program Winserv och Visma Administration.

Dagliga arbetsuppgifter

Leverantörsreskontra

Kontering

Kundreskontra

Fakturering

Kundavtalshantering

Orderregistrering

Controllerfunktion av ordrar

Kundkontakt över telefon och mail

Allmänna kontorsgöromål

På gruppen ligger även ansvaret för att vara backupp för de övriga tjänsterna på backoffice vid hög belastning, ledigheter och sjukdom samt ta emot leveranser och besökare

Krav
Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med datorer och har erfarenhet av registrering, fakturering eller liknande.

Du ska var social, noggrann, tycka om siffror och trivas att arbeta i ett högt tempo.

Excel kunskaper är extra meriterande.

Personliga egenskaper
Du ska ha fullständig gymnasial utbildning och behärska svenska och engelska flytande i så väl tal som skrift. Som person bör du vara ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska ha ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Stresstålighet och flexibilitet är mycket viktigt att du besitter.

Telefonvana är meriterande men inget krav, viktigast är att du gillar administration och trivs med att ha ordning och reda omkring dig.

Nånting som vi kollar extramycket på är att du ska utstråla energi och glädje eftersom du kommer att ha kontakt med kunder.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Habib Touma
076-325 26 66
Philip Ibrahim
0738772383
Philip Ibrahim
0700605566
Philip Ibrahim

Philip Ibrahim
08-12809999

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workency Hägersten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 december 2018

Besöksadress

Instrumentvägen 45, Hägersten
None

Postadress

Instrumentvägen 45
Hägersten, 12653

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024