Ekonomiassistenter med fokus på leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Ekonomiavdelningen är en av kommunledningskontorets sex
avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning,
ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor.
Antalet anställda inom avdelningen är 26 personer.

Som en central funktion inom Gävle kommun ansvarar vi för kvalitet i leverantörsreskontraprocessen. Det innebär att skapa effektivare fakturahantering genom kontakter med samarbetspartners och leverantörer samt styrande och utvecklande av processer för hela organisationen. Till vår avdelning söker vi nu ytterligare två ekonomiassistenter som kommer att arbeta i ett team bestående av fyra personer.



ARBETSUPPGIFTER
I de båda tjänsterna består arbetsuppgifterna främst av att:

- administrera inkommande fakturor
- hantera manuella betalningar
- registrera leverantörer
- hantera påminnelser
- administration i flöde till mottagare, konterare samt beslutsattestanter
- Support för leverantörer och övriga i organisationen

I arbetet ingår även andra förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomifunktion samt övriga administrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Gymnasieekonom eller annan utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av arbetsområdet inom offentlig verksamhet eller större organisation. Om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso ses det som meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du noggrann, serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du arbetar och agerar efter fastställda processer och rutiner men tar ansvar för kvalitetsförbättringar. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor förutsätter det att du värderar service och teamarbete högt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Ingrid Belfrage
026-17 80 53
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Margareta Söderström Vision
026 -17 80 67
Ekonomichef Gävle kommun Germund Jonsson
026-17 80 72
HR-konsult med inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026- 17 95 51
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Margareta Söderström
026 -17 80 67
Redovisningschef Susanna Hjort
026-17 81 08
Enhetschef Verksamhetsstyrning Kjell Gunnarsson
076-762 74 68
Ekonomichef Monika Westlinder
026-17 71 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Ekonomiavdelningen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urval sker löpande.
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024