Ekonomiassistenter mot kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu två ekonomiassistenter mot kundreskontra hos en av våra kunder. En av tjänsterna är ett kort uppdrag med start första oktober och fram till sista februari och den andra tjänsten är också start första oktober och sex månader framöver och sedan möjlighet till anställning. Ange i din ansökan vilken av rollerna du är intresserad av.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i team för leverantörs- och kundreskontra med dagliga internationella kontakter. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara scanning, registrering, bokföring och kontroll av fakturor. I rollen ingår också arbete med prisavvikelsekontroll, leverantörs- och checkräkningsavstämning samt avstämning av valutakonton. Arbetet innebär ett nära samarbete med såväl kollegor inom företaget som med leverantörer och kunder. 

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet från kundreskontra och det är ett stort plus om du har arbetat i iScala och/eller Agresso för den långsiktiga tjänsten och ett krav för den kortare tjänsten eftersom det är viktigt att du sätter dig in arbetsuppgifterna omgående. Engelska är ett krav för båda tjänsterna eftersom rollerna innebär internationella kontakter. Som person är det viktigt att du är flexibel och trivs med förändringar och känner dig trygg och kan arbeta självständigt i rollen. Arbetet är förlagt på kontorstid måndag till fredag.

Övrig information
Tjänsten innebär att du arbetar som SJR-konsult antingen som anställd hos eller via oss. Vår kund har kontor i Göteborg.   

Välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Hanna Niklasson på 031-333 54 73.  

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.


Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet

Karin Fors
+46 031-3335475
Sandra Hellström
+46 0313335476
Caroline Karlsson
+46 31-333 54 70

Sammanfattning

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20
None

Postadress

Box 7420
STOCKHOLM, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024