Ekonomiassistenter till Visma Services AB

Arbetsbeskrivning

Vill du få värdefull erfarenhet genom att jobba på ett av Nordens ledande företag inom sin bransch? Vi söker nu två effektiva ekonomiassistenter till Visma Services AB inom både leverantörs- och kundreskontra.

Om Visma
Vismakoncernen är Nordens ledande leverantör av produkter, tjänster och internetlösningar för redovisning, löner, outsourcing, anbud, inköp, betalningar och handel. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 340 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har över 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor.


Om tjänsterna:

Uppdrag 1 - Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra (vismalev):
Du kommer jobba med att avlasta några av Vismas kunder med deras leverantörsreskontra. Tjänsten innebär att du hanterar stora flöden och det ingår även i arbetsuppgifterna att stämma av leverantörsreskontran mot huvudboken.

Uppdrag 2 - Ekonomiassistent inom kundreskontra (vismakund):
Som ekonomiassistent inom kundreskontran kommer du att skriva fakturor, läsa in inbetalningsfiler och du måste ha förståelse för vad som händer inom en kundreskontra. Det handlar om stora flöden och du kommer även att stämma av kundreskontran mot huvudboken.


Kvalifikationer för tjänsterna:
För att vara aktuell för någon av uppdragen har du minst 2 års erfarenhet av att arbeta med hela kundreskontra- och/eller leverantörsreskontraprocessen, du har god förståelse för hela processen och har tidigare hanterat stora flöden. Du ska ha erfarenhet av att stämma av reskontra mot huvudboken. Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi.

Som person är du social, driven och stresstålig. Att hantera stora flöden kräver att du har rätt fokus, kan prioritera rätt i arbetet och är van vid hög arbetsbelastning. Du är serviceminded, prestigelös, företagsam och drivs av att ha mycket att göra! Vidare är du en positiv och flexibel person som inte är rädd för att ta i där det behövs.

Det är meriterande med erfarenhet av IM/DCE, Proceedo och/eller Visma Business.


Båda tjänsterna är konsultuppdrag på heltid med start omgående, inledningsvis är uppdragen på 2 månader, med mycket stor chans till förlängning. Du kommer att sitta på Vismas fräscha kontor i Stadshagen.

Vad erbjuder vi?
Konsultrollen hos Academic Resource innebär möjligheten att få prova på att arbeta inom spännande branscher och på olika företag. Vi anordnar kontinuerligt konsultträffar och tillämpar provanställning på 6 månader.


Är du den vi söker?
Klicka nedan på sök tjänsten och ange referensnamn vismalev för uppdrag 1 och vismakund för uppdrag 2. Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Emelie Creutz på: emelie.creutz@academicresource.se

Skicka in din ansökan via vår hemsida snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Så länge annonsen ligger på vår hemsida är tjänsten inte tillsatt och det går bra att skicka in din ansökan.

Är du intresserad av något av uppdragen är du välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev, ange något av referensnumrena: vismalev eller vismakund

Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan.

We take you further!

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024