Ekonomiassistent/Markassistent

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


TEKNIK- OCH EXPLOATERINGSENHETEN är organiserat under kommunstyrelsen och tekniska nämnden och har därigenom en aktiv del i det övergripande planeringsarbetet som sker inom kommunen. Teknik- och exploateringsenheten ansvarar för områden inom mark och exploatering, kommunens gatu- och vägnät, utemiljö samt avfallshantering.


Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Vi erbjuder en utvecklande och varierande roll inom Teknik- och exploateringsenheten och söker en driven ekonomiassistent som också har intresse för att utvecklas inom markförvaltning och administration. Tjänsten avser heltid.

Teknik- och exploateringsenheten har ansvar för en mängd uppgifter kopplade till förvaltning av kommunens markinnehav och anläggningar såsom gata och park. Vi är en enhet där många olika kompetenser hjälps åt för att nå bra resultat tillsammans. För att du ska trivas i rollen gillar du ordning och reda samt arbetar lösnings-orienterat. Du ser positivt på förändringar och är social i din roll eftersom du kommer att ha många kontaktytor.

Arbetsuppgifter


• kund- och leverantörsreskontra
• fakturering
• in-och utbetalningar
• löpande bokföring
• utveckling av processer och rutiner inom ekonomi och markförvaltning
• växande ansvar för bevakning av arrenden mm
• administrativa uppgifter för enheten

Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha:


• relevant utbildning inom ekonomi
• minst 2 års erfarenhet av hantering av leverantörs- och kundreskontra
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• tydligt administrativt sinne
• driven, social och är en ”do:er”

 Meriterande är erfarenhet av


• kommunal verksamhet
• teknisk förvaltning
• avtalshantering
• fastighetsjuridik
• ekonomisystemet Raindance

Tillträde: Snarast efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024